کد خبر: ۴۷۲۸۷


میدان عرضه دام سبک و سنگین شرق استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در شهرستان پیشوا افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، پیش از ظهر یکشنبه و با حضور «سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، «احمد تواهن» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران و جمعی از مسئولین شهرستانی میدان عرضه دام شرق استان تهران افتتاح شد.

این میدان در فضایی به مساحت ۲۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع و زیربنای ۸ هزار و ۱۳۶ مترمربع با ظرفیت روزانه یک هزار رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین در شهرستان پیشوا احداث شده است.

میدان عرضه دام پیشوا با سرمایه ۴۰ میلیارد ریال در قالب مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده و ۳۵ فرصت اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد.

تأسیسات این طرح شامل ۶۷۰ مترمربع سالن گاوی، ۱۶۱۴ مترمربع سالن گوسفندی، ۴۴۵ متر مربع انبارها، ۵۵۰ متر مربع محل نمایش و عرضه دام، ۳۶۱ مترمربع محل کشتارگاه اضطراری، ۱۲ مترمربع پست دامپزشکی، ۵۰ متر مربع سکوی تخلیه و بارگیری، ۶۸ مترمربع باسکول، ۱۲۸ مترمربع خوابگاه، ۱۹۰ مترمربع سالن پذیرایی و ورستوران، ۴۸ مترمربع اداری، ۱۲مترمربع سرویس بهداشتی و ۲۴ مترمربع موتورخانه است.

این طرح با هدف ساماندهی و رصد خرید و فروش دام در سطح شهرستان و کنترل بیماری های دام های لاغر و اماده پروار و نظارت مستمر بر عرضه دام احداث شده است.

حذف واسطه ها در زمینه خرید و فروش دام، امکان متعادل و یکسان سازی قیمت دام لاغر جهت عرضه و پروار، ساماندهی حمل و نقل و جلوگیری از قاچاق دام، جمع آوری مراکز غیرمجاز عرضه دام با هدف متمرکزسازی، جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در سطح شهرستان، عرضه دام سالم در مناسبت های ملی و مذهبی برای شهروندان و اشتغالزایی از اهداف دیگر احداث میدان عرضه دام است.

براساس این گزارش، در حال حاضر ۱۱۱ واحد گاو شیری با ظرفیت مولد موجود ۶۳۳۶ رأس، ۷۸۰ واحد پرواربندی گوساله با ظرفیت موجود ۳۶۶۲۳ رأس و ۲۰۰ واحد گوسفند داشتی با ظرفیت مولد موجود ۲۹۲۵۴ رأس در شهرستان پیشوا فعال هستند.



نظر شما
ادامه