کد خبر: ۴۷۶۱۵


پارلمان اروپا طی فراخوانی به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواستار اجرای بهتر قوانین موجود در زمینه حمل و نقل ایمن حیوانات و مجازات متخلفان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، پارلمان اروپا با ۴۱۱ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۱۱۰ رای ممتنع، خواهان اجرای قدرتمند و یکپارچه قانونی شد که اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۰۵ برای حمل و نقل ایمن حیوانات وضع کرد. اجرای این قانون در حال حاضر در برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضعف دارد.

نمایندگان پارلمان اعلام کردند، کمیسیون اتحادیه اروپا باید مجازات هایی را برای کشورهایی که این قانون را به درستی اجرا نکردند، تعیین کند. همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید نقض این قانون را از طریق تعیین مجازات های متناسب و موثر، مانند مصادره وسایل حمل و نقل و آموزش اجباری برای کارکنان پیگیری کنند.

پارلمان اروپا طی فراخوانی به مقامات ملی اعلام کرد که بررسی های سرزده را بیشتر کنند. همچنین به مقامات همه کشورها در بخش حمل و نقل اطلاع رسانی شود که در صورت مشاهده نقض این قانون و تکرار آن، مجوز حمل و نقل را تعلیق یا باطل کنند.

افزون بر این، کشورهای عضو اتحادیه باید تردد وسایل نقلیه و کشتی های نامناسب را ممنوع و بنادر را ملزم به تامین امکانات موردنیاز رفاه حیوانات و انجام بررسی های پیش از بارگیری کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین یک برنامه علمی به روز شده از قوانین حمل و نقل وسایط نقلیه در اتحادیه اروپا ارائه دادند که براساس آن کنترل تهویه و دما، سیستم آب و خوراک مناسب، کاهش تراکم جمعیت و مجهز کردن وسایل نقلیه به تجهیزات موردنیاز تمام گونه های حیوانی ضروری است. همچنین مدت زمان جابه جایی حیوانات باید تا حد امکان کوتاه باشد.

افزون بر این، پارلمان تاکید دارد استانداردهای حمل و نقل درباره کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا نیز رعایت و به خوبی اجرا شود. لازم است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تفاوت ها را طی قراردادهای دو جانبه با کشورهای غیرعضو کاهش دهند. اگر این امر امکانپذیر نباشد، کشورهای عضو باید حمل و نقل حیوانات زنده را به این کشورها ممنوع کنند.

پارلمان اعلام کرد؛ «این قانون درباره کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا نیز اجرا می شود. اتحادیه اروپا حتی نسبت به حیوانات پس از خروج از مرزها مسئولیت دارد. بنابراین کشورهای مقصد ملزم به رعایت بالاترین سطح ایمنی حمل و نقل حیوانات خواهند بود، در غیر این صورت باید صادرات حیوانات زنده به این کشورها ممنوع شود


 
نظر شما
ادامه