کد خبر: ۴۸۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرماندار قشم گفت: در 2 سال گذشته اقدامات مناسبی برای ساماندهی سگ های ولگرد در شهرستان انجام شد که منجر به جمع آوری یک هزار و 500 قلاده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علیرضا نصری» شامگاه شنبه در کار‌گروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در قشم افزود: در اسفندماه گذشته در منطقه بیش از 100 قلاده سگ از منطقه رمکان جمع آوری شد که به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروزی ادامه طرح به بعد از نوروز موکول شد.

وی ادامه داد: حادثه حمله سگ های ولگرد به کودک رمکانی در روز 12 فروردین که منجر به فوت وی شد، خبری تکان دهنده بود که باعث تالم خاطر مردم شد.

فرماندار قشم تصریح کرد: انجمن حمایت از حیوانات باید در مدت 2 هفته برنامه عملیاتی خود را برای جمع اوری و نگه داری سگ های ولگرد به سازمان منطقه آزاد قشم تقدیم کند.

وی افزود: مسوولیت مستقیم ساماندهی سگ های ولگرد در شهرستان بر عهده سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری ها، بخشداران و دهیاران است که باید برنامه اجرایی خود را تا پایان هفت روز کاری به فرمانداری تقدیم کنند.

نصری ادامه داد: نهادهای متولی باید در این مدت قراردادهای لازم را با پیمانکاران به انجام برسانند و برنامه آنان را به فرمانداری قشم اعلام کنند.

وی اظهار داشت: برای موثر واقع شدن این طرح نیاز است که مردم با احساس مسوولیت در برابر این مساله، با نهادهای مسوول همدلی و همکاری لازم را داشت باشند.

فرماندار قشم افزود: شبکه بهداشت و دامپزشکی شهرستان نیز باید با دستگاه های مسوول همکاری نزدیک و مستمر داشته باشند.

وی ادامه داد: هیچ قصوری از دستگاه های متولی پذیرفته نیست و با کم کاری ها و بی توجهی ها با شدت برخورد می شود.

نصری خاطرنشان کرد: ساماندهی سگ های ولگرد در محدوده منطقه آزاد، بر عهده سازمان منطقه آزاد قشم است که باید در محدوده خود برای جمع اوری سگ ها اقدام کند و شهرداری ها و دهیاران و بخشداران جهت تسهیل و تسریع امور با این سازمان همکاری داشته باشند.

وی افزودک دوگانگی مدیریتی که به طور معمول باعث کندی امور در قشم می شود در مورد طرح جمع آوری سگ های ولگرد باید به هم افزایی منجر شود.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
کدام انجمن حمایت از حیوانات !!؟؟ همانهایی که الان با استفاده از نام حمایت از حیوانات به آمریکا مهاجرت کرده اند !!؟؟
نظر شما
ادامه