کد خبر: ۴۸۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تدبیر مناسب کارشناسان بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان به خوبی کنترل و مدیریت شد و امسال هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی با محور جایگاه و ارزش واکسیناسیون ظهر شنبه با حضور «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس دامپزشکی کشور، «زاهدی» استاندار، «داوود محمدی» و «سیده حمیده زرآبادی» نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، «مهندس فاطمه خمسه» رئیس سازمان جهاد کشاورزی، «دکتر حمید زینالی» مدیر کل دامپزشکی استان و جمعی از کارشناسان و تشکل‌های فعال در عرصه دامپزشکی در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

«فاطمه خمسه» در این مراسم گفت: نیازمند همکاری بین بخشی در دامپزشکی هستیم تا بتوانیم چالش‌های این بخش را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: قزوین استانی کشاورزی است و با مساحت یک درصدی کشور بیش از ۴.۵ درصد محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند و این جایگاه باید مورد توجه مسئولان کشوری قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات این بخش را بهتر حل و فصل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیماری آنفلوانزای پرندگان چالش‌های جدی در استان ایجاد کرد و از آنجا که بخش زیادی از واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ در این استان قرار دارد، نگرانی ما بیشتر بود.

خمسه یادآور شد: در صنعت مرغ گوشتی و تخم مرغ در کشور شاخص هستیم و با داشتن مزرعه بزرگ مرغ اجداد که حدود ۵۰ درصد مرغ تخم گذار کشور را در خود جای داده است، با بروز بیماری آنفلوانزا با چالش جدی روبرو شدیم و سال سختی را در دو سال گذشته سپری کردیم.

تلف شدن ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در استان قزوین بر اثر بیماری آنفلوانزای مرغی بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تلف شدند اما با تیم ممیزی توانستیم با کمک پدافند غیر عامل بیماری را کنترل کنیم و استان در این زمینه خوب عمل کرد.

وی اضافه کرد: قزوین در حال حاضر از استان‌های پاک در بیماری فوق حاد پرندگان است و تدبیر خوبی توسط سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفت و استان ما هم خوب عمل کرد و از بحران خارج شدیم.

خمسه اظهار داشت: امسال در رونق تولید هم خلاء مرغ تخم گذار برطرف شد و با افزایش تولید تخم مرغ توانستیم صادرات این محصول را آغاز کنیم.

وی بیان کرد: شرایط برای توسعه صنعت مرغ گوشتی و تخم گذار فراهم شده است و لازم است تا آمایش سرزمین عملیاتی شود.

خمسه تصریح کرد: تراکم فارم ها در استان نگران کننده است و باید این فارم ها به مناطق کم خطر منتقل شود و بزودی با اقدامات انجام شده اولین فاز مجتمع مرغ متمرکز تحم گذار در روستای رودهک در این منطقه افتتاح می‌شود.

در ادامه از فعالان صنعت مرغ و مدیران موفق در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تجلیل شد.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
1
0
روز جهانی دامپزشکی دولتی :)) با سالن پر از کارمندان ادارات!
قزوین بخش خصوصی دامپزشکی نداره ؟
نظر شما
ادامه