کد خبر: ۴۹۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ راس دام بر اثر سیل اخیر در استان تلف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گلستان ۲۴، «مختار مهاجر» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براثر بارشها در روزهای انتهای سال بسیاری از اراضی کشاورزی از این نعمت الهی بهرهمند شدند ولی این بارندگیها منجر به آبگرفتگی و طغیان رودخانهها نیز شد و خسارتهای زیادی به اراضی زارعی ، باغی و تاسیسات دامپروری وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد: یک هزار و ۸۰۰ پرونده با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان  از فردا در سامانه ثبت میشود و پس از راستیآزمایی غرامت به بخشهای کشاورزی پرداخت خواهد شد. 

مهاجر تاکید کرد: با بهرهگیری از عکسهای هوایی و نقشههای کارشناسان پهنه و بازدیدهای میدانی میزان خسارت به اراضی کشاورزی مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس آمارهایی که اعلام شد بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ راس دام بر اثر سیل اخیر در استان تلف شده است و از این میزان ۳ هزار و ۸۰۰ راس دام از طریق دامپزشکی تائید و دفن شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی متذکر شد: در مرحله نخست پرداخت خسارتهایی که تائید شده و دفن بهداشتی انجام شده است انجام خواهد شد و همچنین بنیاد برکت ۴ هزار راس دام نیز متقبل شده است که به خسارت دیدگان پرداخت شود.

مهاجر افزود: بر اساس گزارشهای رسیده از دامهای تلف شده با نظر کارشناسان و بازدید میدانی به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان به دامپروران پرداخت خواهد شد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
شما چه‌ طوری چهارده دهزار رو‌شمردید ولی دفنش نکردید
نظر شما
ادامه