کد خبر: ۵۰۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: کنترل مناسب و پیشگیری‌های لازم درباره آنفلوانزای حاد پرندگان انجام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مجتبی محرمی» معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی درباره بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان و اقدامات این موسسه برای کنترل شیوع آن اظهار کرد: بیماری‌های آنفلوانزا و نیوکاسل مهم‌ترین بیماری‌ها در پرورش طیور محسوب می‌شوند که کنترل آن‌ها از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است.

وی ادامه داد: بیماری نیوکاسل یکی از مهم‌ترین بیماری‌های تنفسی در بین پرندگان و آنفلوانزا یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است؛ از این رو واکسیناسیون این ۲ مورد اهمیتی بالا خواهد داشت؛ علی رغم تلاش‌های مداوم این موسسه و سایر ارگان‌های مربوطه مانند نظام دامپزشکی هر ساله شاهد بروز آسیب‌های زیادی در حوزه پرورش طیور و  بر اثر این ۲ بیماری هستیم.

رایزنی‌های موسسه رازی برای کسب گواهی  ISO۱۷۰۲۵ / جای نگرانی برای شیوع آنفلوانزای پرندگان وجود ندارد

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با اشاره به پژوهش‌های مداوم این موسسه در بهبود واکسن‌های موسسه گفت: با توجه به شرایط حال حاضر کشور و تحریم‌های اعمال شده، فعالیت و ساخت چنین واکسن‌هایی در داخل کشور اهمیت پیدا خواهد کرد؛ جالب است بدانید واکسن‌های تولید شده در موسسه رازی عملکردی مناسب‌تر نسبت به واکسن‌های وارداتی دارند.

دکتر محرمی افزود: کشور ما در زمینه علوم تولید واکسن اجرای طرح واکسیناسیون کشور در شرایطی مطلوب قرار دارد و در بیماری‌ها‌ی نیوکاسل و آنفلوانزای حاد پرندگان واکسناسیونی مناسب ایجاد شده است.

وی درباره اقدامات موسسه برای کنترل این بیماری‌ها گفت: با توجه به اینکه آنفلوانزای حاد پرندگان از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است نیاز به توجه جد‌تری دارد اما این به معنای بروز نگرانی در بین مردم و احتمال آسیب به سلامت هم وطنانمان نیست بلکه کنترل مناسب و پیشگیری‌های انجام شده احتمال بروز این بیماری را به نزدیک صفر رسانده است.

افزایش اعتبار بین‌المللی موسسه رازی

دکتر محرمی تاکید کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که اخیرا در موسسه انجام شده، اقدام به کسب گواهی  ISO ۱۷۰۲۵ است، این گواهی استانداری بین المللی و تخصصی ویژه‌ی آزمایشگاه‌هاست که به احراز صلاحیت این آنها می‌پردازد؛ به عبارتی دیگر دریافت این گواهی اعتبار آزمایش‌های انجام شده در این موسسه را افزایش می‌دهد و می‌توانیم فعالیت‌های بهتر و  بیشتری در زمینه تشخیص و پژوهش در بیماری‌های مختلف داشته باشیم.
 
رایزنی‌های موسسه رازی برای کسب گواهی  ISO۱۷۰۲۵ /جای نگرانی برای شیوع آنفلوانزای پرندگان وجود ندارد

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی یادآوری کرد: دریافت این گواهی باعث می‌شود آزمایش‌های انجام شده در این موسسه در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شود و این موضوع افزایش تبادلات علمی با موسسات معتبر و مطرح بین‌المللی را به همراه دارد؛ اخذ این گواهی کمکی چشمگیر به تبادلات علمی موسسه و کشور خواهد کرد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
1
1
دکتر جان انفلانزا پیشکش جلوی نیوکاسل رو بگیرین؛ واکسن هاتون اصلا کارایی لازم را ندارد با احترام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
1
0
همکار عزیز میفرمایی کیفیت؟
موسسه رازی یک دیگ داره از60 سال پیش همون جور داره واکسن تولید میکنه، مثل زنی که هر روز برا شوهرش دمپخت گوجه درست کنه.
نظر شما
ادامه