کد خبر: ۵۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه افتتاح پانزدهمین کشتارگاه طیور در خراسان رضوی از تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ادارات کل دامپزشکی استان ها بر تولید و عرضه خمیر مرغ از ابتدای اسفندماه سال جاری خبر داد.

دکتر هادی تبرائی گفت: با توجه به حساسیت بسیار زیاد خمیر مرغ به فساد میکروبی و کاهش کیفیت و نیز امکان وقوع تقلبات در فرایند تولید این محصول، بازدید و بازرسی بهداشتی از واحدهای مجاز فراوری و بسته بندی خمیر مرغ در اولویت نظارت بهداشتی ادارات کل دامپزشکی استان ها قرار گرفته به گونه ای که حداقل هر دو هفته  یک بار از تاسیسات و تجهیزات این واحدها بازدید به عمل آمده و ضمن بازرسی و کنترل بهداشتی مواد خام اولیه مورد استفاده در خمیر مرغ به منظور اطمینان از مصرف مواد خام اولیه مناسب و مجاز در تهیه خمیر مرغ از محصول در حال تولید و نیز موجود در سردخانه نگهداری این گونه واحدها نمونه برداری و نسبت به انجام آزمایش های لازم اقدام می شود.

دکتر تبرائی اعلام داشت: از آنجایی که برخورد با هرنوع مواد خامی که استفاده از آن ها در تولید خمیر مرغ غیرمجاز می باشد، در این کارگاه ها به مثابه اقدام به تقلب در تولید این محصول تلقی  شده لذا در صورت مشاهده هرگونه موارد غیرمجاز با متخلفین برابر قوانین و مقررات جاریه برخورد خواهد شد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور در خاتمه اشاره نمود که با پی گیری های به عمل آمده از سوی سازمان دامپزشکی کشور و تشکل های مربوطه، اجرای اجباری اصلاحیه دوم استاندارد ملی ایران به شماره 2303 تحت عنوان«سوسیس و کالباس-ویژگی ها و روش های آزمون» از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، به تاریخ 1/5/1390 موکول گردیده است.

وی خاطرنشان ساخت: خمیر مرغ MSM&MDM&MRM گوشت مرغ جداسازی شده از استخوان به روش مکانیکی است که بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی و مقررات اتحادیه اروپا در تهیه فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس استفاده می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همكارسازمان
|
-
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
0
0
اظهار نظردكتر تبرائي درخراسان رضوي درخصوص خميرمرغ با عملكرد ايشان مغايرت دارد .................................... وازدكتردستوررئيس محترم سازمان دامپزشكي تقاضاي داريم براي حمايت ازمصرف كننده ..........................
نظر شما
ادامه