کد خبر: ۵۱۵۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: میزان تولید گوشت مرغ ۲.۵ میلیون تن در سال ۹۷ بوده است که امسال از ۲.۵ میلیون تن عبور می‌کند و در سال ۱۴۰۰ از ۲.۷ میلیون تن خواهد گذشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «مرتضی رضایی» امروز در همایش ملی کشاورزی و رونق تولید اظهار کرد: 10.5 میلیون تن شیر خام در سال 97 تولید شده است که این رقم در سال جاری به 11 میلیون تن می‌رسد و در سال 1400، 12 میلیون تن تولید خواهیم داشت.

وی افزود: سرانه مصرف جهانی شیر در  دنیا 160 کیلوگرم است اما با توجه به ذائقه مردم کشورمان این رقم در کشورمان پایین است و ما در برخی از سال‌ها میزان تولیدمان بیشتر از مصرف بوده و حتی صادرات داشته‌ایم که این به معنی خودکفایی در تولید این محصول بر اساس میزان مصرف است. هر چند که لازم است بر اساس فرهنگسازی‌ها میزان صرف شیر و لبنیات در کشورمان افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: 800 هزار تن شیر و محصولات لبنی کشورمان صادر می‌شود که این به معنی خودکفایی در تولید این محصول است.

رضایی افزود: میزان تولید طیور 2.5 میلیون تن گوشت مرغ در سال 97 است که امسال از 2.5 میلیون تن عبور می‌کند و در سال 1400 از 2.7 میلیون تن خواهد گذشت.

وی با بیان اینکه نهاده‌ها،‌ تولید در این بخش وارداتی هستند گفت: چون قیمت مرغ در کشورمان ارزان است، مصرف آن بالا رفته است اما با توجه به وابستگی به نهاده‌های تولید باید فکر دیگری انجام داد و جایگزین‌های دیگری برای مرغ داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در ارتباط با تولید تخم‌مرغ گفت: 985 هزار تن تخم مرغ در سال 98 تولید می‌شود که این رقم در سال 1400 به 1103 هزار تن می‌رسد.

رضایی با بیان اینکه قیمت پیله تر ابریشم اصلاح شده است گفت: 1400 تن پیله تر ابریشم در سال 98 تولید شد که این رقم در سال 97، 978 تن بوده است و پیش‌بینی ما این است که در سال 1400 به 2100 تن برسد که این خود مصداقی از اقتصاد مقاومتی است.

هفت طرح جدید پرورش شتر در کشور آغاز شد

وی با بیان اینکه هفت طرح پایلوت جدید برای پرورش شتر در کشور وجود دارد گفت: در استان‌هایی که تولید اکولوژیک پرورش شتر در آنجا فراهم است این طرح‌ها پیاده می‌شود که در این ارتباط تفاهمنامه‌ای نیز با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسانده‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: توسعه تولید و پرورش گوشت شتر مرغ نیز در دستور کار است زیرا این محصول به طور همزمان گوشتی مشابه گوشت قرمز و سفید تولید می‌کند و می‌تواند جایگزینی برای گوشت قرمز و مرغ باشد.

رضایی با اشاره به اهمیت زنجیره‌های تولید در صنایع دام و طیور کشور گفت: فعالیت در این بخش‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و رشد تولیدات کشورمان خواهد شد که مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
3
کلاغ چطوره استاد بزرگوار تحلیل؟!!

برو رابطت رو با دنیا اصلاح کن.برای همه شاخ بازی درمیارید.بعد میگی جایگزین کنیم!
صورت مسئله رو پاک میکنی؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
4
به دلیل گرانی گوشت قرمز گوشت مرغ جایگزین شده خالا شما میخاهید چی رو جایگزین گوشت مرغ کنید؟
ماهی را ؟!!!
همه حیوانات مولد به نهاده های خوراک نیازمند هستن و این مختص مرغ نیست
یک مقدار کارشناسی تر صحبت کنید لطفا
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
2
متاسفم برای مدیریت در این سطح که اینطور غیر کارشناسی و سطحی صحبت می‌کند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
1
تامین پروتئین از طریق حشرات...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
2
علت وابستگی 95 درصدی کشور به واردات ذرت، 90 درصد سویا و 50 درصد جو دقیقا سیاست های رانت پرور و حمایت شدید وزارت بی کفایت جهادکشاورزی از دلالان است.

زیرا وقتی این نهاده ها با ارز ارزان قیمت دلار دولتی وارد کشور می شوند کشاورزان در یک رقابت غیر عادلانه تولیدات کشاورزی شان گران تر در می آید و در این 40 سال گذشته چنان کمرشکن و ورشکسته شدند که دیگر جرات نمی کنند وارد بازار تولید داخلی خوراک دام و طیور بشوند.

چون که با چند دلال گردن کلفت نورچشمی وزارت جهادکشاورزی طرف می شوند که بازار را با جنس خارجی یارانه ای اشباع کرده اند.

هر چه هم استادان دانشگاه، نمایندگان مجلس و تولیدکنندگان فریاد می زنند که این 15 میلیارد دلار یارانه ای را به نزدم مصرف کننده نهایی اعتبار الکترونیک برای خرید کالای پروتئینی بدهید و در عوض واردات و صادرات به قیمت تمام شده آزاد باشد، به خرج وزارت جهادکشاورزی نمی رود.

ولی برای سرپوش گذاشتن بر این رانت خواری،
طرح های واهی مثل جایگزینی مواد دیگر شاید سوسک و ملخ و حک و جانورهای دیگر را به جای مصرف مرغ بر سر زبان می اندازند تا بی کفایتی وزارت جهادکشاورزی را از نظر مقامات کلان کشور و مردم پنهان بماند!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
1
لبنیات، ماهی و گوشت قرمز را به دلیل گرانی شدید از سر سفرها های مردم عملا حذف کردید و الان نوبت مرغ است!
البته در عرصه شعارهای دروغ و فریبنده که شاگرد اولید
نظر شما
ادامه