کد خبر: ۵۲۳۱

حکیم مهر - مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان از بازگشایی نمایشگاه اختصاصی آبزیان در محل مصلی تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تازه، منجمد، بسته‌بندی و فرآوری شده 20 درصد ارزانتر از سطح شهر و با کیفیت و بهداشت مورد تایید سازمان شیلات و دامپزشکی عرضه می‌شود.

عیسی گلشاهی – مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در اظهار کرد: هر ساله به منظور عرضه مستقیم آبزیان دریایی و پرورشی این نمایشگاه برگزار می‌شود که در سال جاری نیز از امروز تا 25 اسفند ماه از (ساعت 9 صبح الی 20) برپا می‌شود.

به گفته وی در این نمایشگاه محصولات تازه، بسته‌بندی، منجمد و فرآوری شده عرضه می‌شود که معمولا استقبال مصرف‌کنندگان از محصولات تازه بیشتر است.

گلشاهی اظهار کرد: اگر استقبال و تقاضا از این نمایشگاه بالا باشد، آمادگی داریم زمان عرضه آبزیان در این نمایشگاه را تا شب عید تمدید کنیم.

وی با اشاره به این‌که قیمت محصولات عرضه شده سال گذشته در این نمایشگاه 20 تا 50 درصد ارزان‌تر از سطح شهر بوده است، پیش بینی کرد: قیمت‌های امسال این نوع محصولات که در نمایشگاه آبزیان عرضه می‌شود، 20 درصد نسبت به سطح شهر ارزان‌تر است. همچنین هرگونه محصولی که فصل صید و پرورش آن بوده و در بازار موجود است، در نمایشگاه‌های بهاره و نمایشگاه آبزیان عرضه خواهد شد و هیچ محدودیت عرضه از نظر وزنی و نوع محصول وجود ندارد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان افزود: محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود از نظر کیفی مورد تایید سازمان دامپزشکی و شیلات است که به مردم توصیه می‌شود به منظور تهیه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب از نمایشگاه اختصاصی آبزیان مصلی یا نمایشگاه‌های بهاره مراجعه کنند.

گلشاهی یادآور شد: براساس هماهنگی انجام شده با وزارت بازرگانی تولیدکنندگان آبزیان در نمایشگاه‌های بهاره حضور دارند که محصولات آبزی را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه خواهند کرد.

به گفته وی چهار نمایشگاه بهاره تهران و 15 نمایشگاه بهاره در سطح استان‌های کشور وجود دارد که محصولات آبزی هم با نظارت کیفی دامپزشکی و شیلات و همچنین نظارت قیمتی وزارت بازرگانی عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان درباره افزایش قیمت ماهی قزل‌آلا، اظهار کرد: قیمت این گونه ماهی طی یک ماه اخیر کاهش یافته بود که به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از ضربه به تولید قیمت هر کیلو ماهی قزل‌آلا به قیمت دو – سه ماه قبلی بازگشت و هم اکنون کیلویی چهار هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

گلشاهی با بیان این‌که گزارشی مبنی بر افزایش قیمت آبزیان نداشته‌ایم، گفت: بازار آبزیان طی چند ماهه اخیر ثبات قیمتی داشته است.

 


 

نظر شما
ادامه