کد خبر: ۵۲۴۲

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: تاکنون از مبادی ورودی رسمی که تحت کنترل و نظارت این سازمان بوده تخم مرغ آلوده به آنفولانزای فوق حاد پرندگان وارد کشور نشده است.

دکتر سید محسن دستوردرباره‌ی اظهارنظرهایی مبنی بر واردات تخم مرغ آلوده در پی صفر شدن تعرفه واردات تخم مرغ، تصریح کرد:‌ درخواست‌هایی برای صدور مجوز بهداشتی واردات ثبت شده و مجوز بهداشتی برای تعدادی از این درخواست‌ها نیز صادر شده است. همچنین مقدار جزیی تخم مرغ از کشور ترکیه وارد ایران شده است.

وی تصریح کرد:‌ تمامی مبادی ورودی رسمی کشور تحت کنترل و نظارت سازمان دامپزشکی است و این گونه نبوده که تخم مرغ از مبادی رسمی وارد کشور شود و آلوده به بیماری باشد.

گفتنی است در پی افزایش قیمت تخم مرغ طی دو سه هفته اخیر وزارت بازرگانی تعرفه واردات این محصول را صفر کرده است که طبق اعلام این وزارتخانه تاکنون سه هزار تن درخواست واردات از سوی شرکت‌های واردکننده ثبت شده است.

دراین میان طی دو سه روز اخیر اظهاراتی مبنی بر ورود تخم مرغ آلوده به بیماری آنفولانزای فوق حاد مرغی به کشور مطرح شد که جمعی از نمایندگان مجلس نیز در این میان ابراز نگرانی کرده‌اند.

همچنین گفتنی است هدایت اصغری مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم گذار تاکید کرد:‌ تمامی محصولات داخلی مورد تایید و نظارت سازمان دامپزشکی بوده است و واحدهایی که آلوده به هرگونه بیماری باشند معدوم و غرامت آن‌ها از سوی بیمه پرداخت می‌شود. لذا با نظارت و کنترل شدید سازمان دامپزشکی تاکنون هیچگونه تخم‌مرغ تولید داخل با بیماری وارد بازار مصرف نشده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه