کد خبر: ۵۲۵۶۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:
«دکتر علی لاریجانی» نیز در این دیدار گفت: پذیرش بی‌رویه دانشجو در رشته دامپزشکی و بسیاری از رشته‌های تحصیلی دیگر عامل بروز مشکلات عدیده برای دانش‌آموختگان کشور است ...
 

حکیم مهر: «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی به همراه جمعی از مسئولین و دست اندرکاران حوزه دامپزشکی، به بهانه فرارسیدن روز ملی دامپزشکی با حضور در مجلس شورای اسلامی با رئیس و نائب رئیس نمایندگان ملت دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، آقایان دکتر لامعی معاون برنامه ریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی، دکتر کیخا رئیس کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دکتر داودی نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی، دکتر دادخواه رئیس نظام دامپزشکی و دکتر بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، دکتر بکایی و دکتر علیدادی از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران نیز حضور داشتند.

 بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار دکتر کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نادیده گرفته شدن خدمات حرفه دامپزشکی در جامعه، شعار دام سالم، انسان سالم را محور خدمات حوزه دامپزشکی در سطح کشور دانست.

دکتر صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی نیز در این دیدار با تقدیر و تشکر از شناخت خوب و و دقیق دکتر لاریجانی از بخش دامپزشکی کشور و حمایت‌های وی از خدمات و فعالیت‌های این بخش، به پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی در سالیان اخیر اشاره و با توجه به نظرسنجی انجام شده در سال گذشته، مطالبه و پیگیری بحث الحاق آموزش دامپزشکی به آموزش پزشکی را خواسته منطقی و محوری این بخش دانست.

در ادامه آقایان دکتر علیدادی و دکتر بکایی از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران توضیحاتی در خصوص الگوی مدیریت خدمات دامپزشکی در اتحادیه اروپا ارائه کردند.

همچنین دکتر بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز پیرامون جایگاه و اهمیت خدمات دامپزشکی در سلامت جامعه توضیحاتی ارائه کرد.

«دکتر علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک روز ملی دامپزشکی، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی طرح‌های پیشنهادی در جهت تقویت حوزه دامپزشکی تاکید کرد.

وی پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی و بسیاری از رشته‌های تحصیلی دیگر را عامل بروز مشکلات عدیده برای دانش آموختگان کشور دانست و بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در ایجاد تناسب بین تعداد دانشجو و نیاز‌های درون‌بخشی تاکید کرد.

سپس با اهتمام دکتر داودی نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی، دیدار مفصلی نیز با دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بحث‌های جدی در خصوص مطالبات دامپزشکی و چالش‌های پیش روی آن صورت گرفت.

دکتر مسعود پزشکیان در این دیدار خواستار ارائه طرح‌ها و راهکارهای منسجم و علمی در جهت حل مشکلات حوزه دامپزشکی شد.

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
7
سلام و وقت بخیر . واقعاً از زحمات جناب دکتر صفری سپاسگذارم . ان شاا... روزی بشود که ایشان را در سمت وریز و یا رئیس سازمان دامپزشکی کشور ببینیم . ایشان بدرستی مشکلا قشر دامپزشک در بخش دولتی و خصوصی می داند . درزمان مدیر کل ایشان در دامپزشکی استان قزوین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین شاهد پیشرفت در همه زمینه های دامپزشکی بودیم . با سپاس
مجید
|
United States of America
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
6
کی این جلسات به نتیجه خواهد رسید خدا میداند با این ظرفیت پذیرش اگر حتی الحاقی هم صورت بگیرد تا ده سال آینده کلی دامپزشک بیکار داریم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
7
............. باید الحاق تو همین سال بره مجلس و کار نهایی بشه. دیگه فرصتی نداریم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
4
به امید روزهای بهتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
2
نوكرتم دكتر صفري عزيز ي كاري كنيد
علی چشمی خبرنگار روزنامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
4
برادر من چرا نتیجه نده ؟ خوشبختانه این دیدارها خودش برای دامپزشکی که واقعا مظلوم واقع شده است بهترین فرصت برای دامپزشکان عزیز وزحمت کش میباشد.که ازاین باب گفتگوی جهره به چهره با رئیس قوه مقننه بابی باز شود که چهره های ارزشنمند وزحمت کش دامپزشکی را بیشتر در مسند نمایندگی مجلس در دوره آینده داشته باشیم .بشرطی که متحد باشند .همچون دکتر صفری عزیز دکتر لامعی دکتر معلم که واقعا باید الان نماینده مجلس میبودند.دکتر انصاری فرد دکتر سلامتی دکتر آقامیری دکتر جعفری و....سایر عزیزان بیریای دامپزشکی .بااحترام وتوفیق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
4
دست عوامل حکیم مهر و دکتر صفری درد نکنه
دامپزشک دولتی قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
0
دکتر صفری مدیری توانمند، خوشفکر و با تدبیر است که ما توانایی ایشان را در سالیانی نه چندان دور در کسوت مدیرکلی دامپزشکی و ریاست سازمان جهاد از نزدیک لمس کرده ایم. مدیری پر انرژی، منعطف، جوانگرا، ایده پرداز و با قدرت ارتباط خارج سازمانی که همواره بهترین شرایط معیشتی را در عمل برای همکاران فراهم می کرد. انشالله شاهد وزارت ایشان باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
2
نکات جالب توجه در خصوص جناب آقای دکتر پزشکیان نماینده محترم آذربابجان و نابب رئیس محترم مجلس:

1. دکتر پزشکیان خودشان یک پزشک هستند و در دوران آقای خاتمی وزیر بهداشت شدند.

2. ایشان در برخورد با هیات دامپزشکی با گشاده رویی تمام وقت گذاشتند و با دقت تمام به صحبت ها گوش دادند.

3. برخورد دکتر پزشکیان بسیار مثبت بود و می گفت من خودم به اهمیت بسیار زیاد دامپزشکی در بحث بهداشت واحد کاملا واقف هستم و توجیه می باشم، به من بگوید چه کمکی از دستم بر می آید!

4. نظر ابشان بر این بود که در صورت توافق دو وزیر علوم و بهداشت و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی همانند تعدادی از رشته های مرتبط با پزشکی که اخیرا از وزارت علوم جدا شدند، می توان آموزش دامپزشکی را هم به وزارت بهداشت منتقل کرد.

5. واقعیت قابل توجه اینکه هوش سرشار، تسلط علمی، اطلاعات بالا، احاطه و اشراف جناب آقای دکتر پزشکیان به مباحث کلان مدیریت موضوعات بهداشتی کشور افراد حاضر را تحت تاثیر خود قرار داد.

از جمله وقتی که در مورد امکان بازگشت پزشکی به وزارت علوم مورد پرسش قرار گرفت این طور پاسخ داد که:

"چگونه انتظار دارید که آموزش پزشکی که بر مبنای پیشرفته ترین الگوهای جهانی یعنی ESR است دوباره با وزارت علوم که با الگوی تاریخ گذشته ER کار می کند، ادغام شود"؟؟!

توضیح:

ESR: Education, Service and Research

ER: Education and Research
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
3
در اینجا حقا و انصافا بایستی از جناب آقای دکتر یوسف داودی متخصص بیماری های داخلی دام های بزرگ و نماینده محترم مردم نجیب آذربایجان تشکر ویژه کرد که در حقیقت ایشان بودند که با دلسوزی و پیگیری شدید توانستند برگزاری این نشست های مهم را با دعوت از دست اندکاران مختلف رشته و حرفه فراهم کنند که از میان دعوت شدگان فقط همین تعداد بودند که توانستند درخواست ایشان را عملا اجابت
نمایند.
نظر شما
ادامه