کد خبر: ۵۲۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت تحقیقات و پژوهش در حوزه دامپزشکی تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «آیت الله سید حسن عاملی»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار مدیران و جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی استان به مناسبت روز ملی دامپزشکی بر ضرورت تحقیقات و پژوهش در حوزه دامپزشکی تأکید کرد و گفت: باید حلقه‌های مفقوده علم در حوزه دامپزشکی را در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی به عنوان پایان نامه به دانشجویان دانشگاه‌ها بسپاریم.

او با تأکید بر اینکه در حال حاضر سرعت تحولات علمی و قدرت بهره وری در حوزه‌های مختلف افزایش چشمگیری یافته است، به نقش دامپزشکی در تأمین امنیت غذایی و اهمیت آن در تهیه گوشت قرمز و سفید سالم و بهداشتی اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش جمعیت و افزایش تقاضا برای تأمین پروتیئن دامی و تأمین امنیت غذایی جامعه به بزرگترین مرکز تحقیقات علمی در این حوزه نیاز داریم.

امام جمعه اردبیل افزود: بر خلاف عده‌ای که ثروت را فقط در تولید و صادرات نفت می‌دانند ثروت در مهندسی ژنتیک و ایده تبدیل علم به ثروت است و ادامه داد: برای ما ننگ است که این همه تحولات عظیم علمی را در دنیا ببینیم و پابه پای آن‌ها حرکت نکنیم.

عاملی تصریح کرد: خدمتگزاران به کشور در هر استان و منطقه و در هر مدیریت و تخصصی باید با حس مسئولیت پذیری بزرگترین عرصه‌ها و سنگر‌های علمی را تصرف کرده تا بتوانند سهمی در دانش جهانی داشته باشند.

او در خصوص نقش دامپزشکی در تأمین غذا و امنیت غذایی و ارتقاء سلامت عمومی جامعه گفت: مردم دامپزشکی را امین خود می‌دانند و به راستی دامپزشکی امانتدار مردم و حافظ جان و مال آن‌ها است.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
با کدامین پول.... کدامین امکانات
نظر شما
ادامه