کد خبر: ۵۲۶۵۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار سخنرانی می‌کرد، افزود: با وجود ۴۰ هزار نیروی حوزه دامپزشکی جلوتر از بحران هستیم ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی در جمع دامپزشکان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در این گردهمایی اظهار داشت: فارغ التحصیلان رشته های مختلف دامپزشکی می توانند با تاسیس شرکت های دانش بنیان در زمینه تخصصی خود، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای خود، باعث جذب سایر فارغ التحصیلان نیز گردند.

وی افزود: می بایست از ظرفیت فارغ التحصیلان و جوانان صاحب تجربه در رشته های مرتبط با دامپزشکی در رأس امور دامپزشکی استفاده نمود و از ظرفیت های قانونی اشتغال دامپزشکی در سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیز می بایست استفاده کرد.

رفیعی پور با اشاره به نقش بی بدیل دامپزشکی در دو محور سلامت و اقتصاد، وقوع پاندمی آنفلوانزای فوق حاد در سال ۱۹۴۰ میلادی که منحر به مرگ و میر ‌۴۰ میلیون انسان گردید را نمونه ای از اهمیت اقذامات ‌پیشگیرانه در حوزه دامپزشکی برشمرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر لزوم‌ افزایش توانمندی علمی فارغ التحصیلان دامپزشکی در جهت حفظ اقتصاد تولیدکنندگان تاکید نمود و اظهار داشت: صرفاً توجه به مقوله درمان کافی نیست و همراهی هر دو بخش دولتی و خصوصی با تولیدکنندگان محترم در افزایش تولید و بهره وری، لازم و ضروری است.

وی مصرف هورمون در پرورش طیور را غیر واقعی و افسانه دانست و به مردم اطمینان داد سلامت محصولات دامی از مزرعه تا سفره تحت نظارت دامپزشکی است.

رفیعی پور بر لزوم همکاری و تعامل بخش های مختلف دامپزشکی اعم از تشکل ها و اتحادیه ها، فارغ التحصیلان رده های مختلف دامپزشکی و بخش دولتی در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بیش از ده وزارتخانه و دستگاه از خدمات دامپزشکی بصورت مسقیم بهره برداری می کنند، افزود: هیچ گونه کمبودی در تامین دارو های دام و طیور در کشور وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته و با توجه به اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان، شاهد رونق تولید بوده‌ایم.

وی افزود: همچنین سازمان دامپزشکی کشورمان موفق به کسب کرسی مهم دبیر کلی منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی بهداشت دام شد.

رفیعی پور با اشاره به امضای پروتکل سازمان دامپزشکی ایران با برخی از کشورها، گفت: همچنان کشورهای زیادی خواستار امضای پروتکل در زمینه بهداشت دامی با کشورمان هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی از دیگر فعالیت‌های این سازمان را ایجاد مقاصد صادراتی جدید عنوان کرد و افزود: جنگ اقتصادی برای کشورمان مزیت محسوب شد و آن توجه بیشتر به تولید داخل بوده است.

رفیعی پور بابیان اینکه رونق تولید با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر شده است، افزود: با اصلاح و ابلاغ دستورالعمل‌های جدید به دنبال قطع وابستگی به نفع تولید داخل هستیم.

وی افزود: با همراهی تشکل‌ها و تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف ازجمله دانش و تکنولوژی به دنبال عدم وابستگی هستیم؛ همچنین بنا داریم با وجود نیروهای جوان و سیاست واگذاری به مردم در گام دوم انقلاب، در همه‌ی حوزه‌های دامپزشکی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.

رفیعی پور با تأکید بر اینکه در حال حاضر با وجود ٤٠ هزار نیروی حوزه دامپزشکی جلوتر از بحران هستیم، گفت: در ٢ سال گذشته با عبور موفقیت‌آمیز از بحران‌های مختلف از جمله زلزله، سیل، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی و نداشتن بذر واکسن برای ایمن‌سازی عبور کردیم و هم‌اکنون در سال جاری جلوتر از بحران هستیم و بحران‌ها نمی‌توانند هزینه‌های غیرقابل‌جبران به دامپزشکی تحمیل کنند.

وی با تأکید بر اینکه علم و تخصص دامپزشکی از سایر علوم متفاوت است و این علم تضمین‌کننده اهداف حاکمیتی است، گفت: امنیت غذایی، بهداشت جهانی و سلامت برای اهداف اجرائی خود از سازمان دامپزشکی بهره‌برداری می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به سازمان‌های دیگر از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، محیط‌ زیست و سازمان‌هایی که منتفع از سازمان دامپزشکی هستند، خواستار انعکاس همکاری‌های این سازمان با دستگاه‌های مرتبط شد.

در پایان این مراسم، از دانشجویان و پذیرفته شدگان دوره های تخصصی و نمونه دانشکده دامپزشکی گرمسار با حضور «دکتر حمیدرضا حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سمنان و «دکتر غلامرضا کاتب» نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین دانشگاه گرمسار تقدیر به عمل آمد.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
5
آیا تعریف بحران را می دانند؟؟؟؟

بحران با حادثه آغاز می شود و اگر ما توان کنترل آن را نداشته باشیم ، تبدیل به بحران می شود.

حالا اگر ما جلوتر از بحران باشیم ، معنی بسیار بدی دارد.

یعنی ما خودمان بحران ساز هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
مگر تردیدی در بحران سازی دارید!؟
مجید
|
United States of America
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
1
.................. زمانی که مسئولین فنی بخواطر حفظ موقعیت کاریشان (یا از سر بیکاری )حقوق خود و بهداشت عمومی را زیر پا میگذارند همان دانشگاهی که در آن سخنرانی کردید چند برای سهمیه اعلام شده اش دانشجو برداشته چرا کسی از سازمان اعتراض نمیکند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
0
3
شما متاسفانه اصلا نمیدونین شرکت دانش بنیان چیه و همینطوری یک سخنی گفتین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
1
2
شرکتهای دانش بنیان اگر سودی داشتند ، مدیران و آقازاده ها نمی گذاشتند به دانشجویان برسد.

درست مثل این است که بگویید «لطفا بروید سماق بمکید»

...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
1
1
چرا شرکتهای واردات گوشن و نهاده را به دانشجویان پیشنهاد نمی کنید؟
..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
اخه گوشت و نهاده سوددهی دارند
پول چرک کف دست هست
برای ما ضرر دارد
واسه اقایون خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
1
1
با سلام بعضی ها با غرض ورزی می خواهند چهره انسانهای فعال و سرشناس را که برای پیشرفت و آسایش و آرامش مردم کار می کنند و صحبت می کنند خدشه دار کنند که به حول قوه الهی نمی توانند.حالا اگه شما می دانی شرکت دانش بنیان چیه بفرمایید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
.................... متاسفانه مسئولین سازمان دامپزشکی فکر میکنند همه چیز را میدانند و بر همه بیماریها غلبه کرده اند خدا نکند روزی که بیماری اتفاق بیوفتد با حرف زدن نمیتوان جلو شیوع را گرفت و با این حمایتی که از بخش دولتی میکنند منتظر کمک از بخش دولتی نباشند با همان بخش خصوصی بیماریها را کنترل کنند
نظر شما
ادامه