کد خبر: ۵۲۷۷۴

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بعد از گذشت ۴۰ روز از مشاهده بیماری لکه سفید در برخی مزارع پرورش میگوی استان، اینک این بیماری کنترل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر مرتضی بحرانی» بیان کرد: بیماری لکه سفید به عنوان یک بیماری ویروسی در چهار مرکز پرورش میگو مشاهده شد که با اقدامات به موقع پرورش دهندگان، بیماری کنترل و از گسترش آن جلوگیری شد.

وی افزود: با اقدامات دامپزشکی و همکاری پرورش دهندگان در رعایت شرایط امنیت زیستی، برداشت سریع از مزارع و کنترل تردد‌ها و غذا، ویروس بیماری چندان آسیبی به مزارع وارد نکرد.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: این بیماری تنها یک دهم درصد به مزارع آسیب وارد کرد که مقدار خسارت پایینی است.

وی با بیان اینکه تاکنون به‌جز در مراکز پرورش میگوی مذکور در هیچ مرکز پرورش میگوی دیگری موارد بیماری مشاهده نشده است گفت: از همان ابتدا از پرورش دهندگان خواسته شد تا برداشت از مزارع را سریع‌تر انجام دهند و مبادی ورودی را ضدعفونی کنند تا جمعیت ویروس‌ها کنترل شود.

بحرانی تصریح کرد: با توجه به اینکه هوا رو به خنک شدن است و دمای آب به ۲۸ درجه و پایین‌تر می‌رسد انتظار داریم پرورش دهندگان میگو‌های باقی‌مانده را سریع‌تر برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ هزار تن میگو از دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پرورشی استان بوشهر برداشت شده که ۸۰ درصدشان صادراتی است و انتظار می‌رود تا پایان فصل ۲۴ هزار تن محصول برداشت شود.

 

نظر شما
ادامه