کد خبر: ۵۲۹۲

حکیم مهر - روزانه یک هزار تن مرغ در سطح استان تهران عرضه می شود و قیمت آن نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی با اعلام این مطلب گفت: در حالی که پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها انتظار می رفت سطح قیمتها افزایش داشته باشد، به علت تولید بالای محصول و سلامت مرغداریهای تولید مرغ گوشتی قیمتها نسبت به سالهای گذشته روند نزولی دارد.

محمد یوسفی افزود: وزارت بازرگانی از هفته های گذشته عرضه مرغ ذخیره سازی شده را در سطح بازار آغاز کرده و اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم سه هزار و 200 تا سه هزار و 300 تومان در سطح عمده فروشی و در سطح خرده فروشیهای شهر با 100 تومان اختلاف عرضه می شود. این در حالیست که سالهای گذشته در چنین روزهایی قیمت مرغ گرم از سه هزار و 600 تومان در عمده فروشیها فراتر رفته بود.

 مرغهای گوشتی از خطر آنفلوآنزا در امانند

وی خاطرنشان کرد: هرچند شیوع آنفلوآنزا در برخی ماکیان گزارش شده است، اما مرغداریهای تولید مرغ گوشتی از خطر این بیماری در امان بوده و مرغهای گوشتی در سلامت کامل به سر می برند.

یوسفی ادامه داد: افزایش تولید و فراوانی عرضه دلیل سلامت مرغداریهای گوشتی سطح کشور بوده و نگرانی از بابت بیماری یادشده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام که اخیرا به وزارت بازرگانی واگذار شده است، وظیفه تنظیم بازار مواد پروتئینی در شبهای پایانی سال را به عهده دارد. با این وجود، توزیع کنندگان و تولیدکنندگان بخش خصوصی به شکل خودکار اقدام به تنظیم بازار کرده اند و در آستانه سال جدید مشکلی در بخش عرضه مرغ وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی یادآور شد: عرضه مرغ منجمد از 800 تن در ماههای گذشته به یک هزار تن در روز افزایش یافته است که به نظر می رسد نیاز بازار را در سطح استان تهران پاسخگو باشد.

 

 

نظر شما
ادامه