کد خبر: ۵۳۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مدیر مسئول مرکز مجازی پژوهش‎های راهبردی دامپزشکی به مردم اطمینان داد اخبار مربوط به بیماری زایی ماهی قرمز صحت ندارد و مردم به هیچ وجه نگران نگهداری از ماهی‎های قرمز نباشند.

دکتر محمد لطفی ‎زاده با بیان این مطلب گفت: متأسفانه در رسانه‏های مختلف در روزهای پایانی سال، اظهارات نادرستی از سوی برخی افراد غیرکارشناس درباره بیماریزایی ماهیان قرمز منتشر شده که خلاف واقع است.

وی تأکید کرد: به دلیل تفاوت انسان و ماهی قرمز در خونگرم و خونسرد بودن خطر انتقال بیماریهای ویروسی مشترک بین ما و ماهی قرمز زنده وجود ندارد.

لطفی ‏زاده افزود: خطر انتقال بیماری سالمونلوزیس و سل پوستی از ماهیان قرمز به انسان هم شایعه‏ است و در سالیان اخیر حتی یک مورد از این بیماریها از این طریق به انسان سرایت نکرده است.

مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی در پایان از هموطنانمان خواست برای کسب اطلاعات درباره موضوعات مرتبط با ماهی قرمز تنها به اطلاعیه‎های سازمان دامپزشکی کشور توجه کنند و با خرید ماهی قرمز از مراکز مجاز و تحت نظارت این سازمان، سلامت خود را تضمین کنند.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
0
0
درود بر شما دکتر عزیز..... ای کاش به جای بحث در این مورد، در مورد این صحبت کنیم که اصلا چرا باید سر سفره عید ماهی قرمز باشد؟... بعضی از رسوم هست که باید تغییر کنه، گرفتن جان ماهی های بیچاره به چه قیمتی؟...
زرين افشار
|
-
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
واقعا مردم اين سرزمين گندش را درآورده اند. حالا سگ و گربه و .. بدبخت كم بودند ماهي ها هم بيماريزا شدند. چرا فقط وحشت مردم از ماهي و پرنده و گربه و سگ است .. چرا از خطرات گوشتي كه ميخورند و هوائي كه تنفس ميكنند هراس ندارند.
البته همان بهتر بترسند و ماهي قرمز بدبخت را اسير تنگ نكنند.
saba
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
0
0
متاسفانه در کشور ما مردم اهمیتی به حقوق حیوانات نمیدن.به راحتی در کوچه و خیابونا به حیوانات سنگ میندازن/هر سال کلی ماهی به خاطر خوشی لحظه ای تلف میشن در حالیکه در اسلام این همه سفارش در مورد حیوانات هست.مسلمان واقعی راضی به ازار هیچ جنبنده ای نمیشه.
نظر شما
ادامه