کد خبر: ۵۴۹۰

حکیم مهر - مولفان، مترجمان و ناشران تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه "کتاب برتر دانشگاهی" ارسال کنند و داوری آثار از خرداد آغاز خواهد شد.

مجید جهانی رئیس دبیرخانه کتاب برتر دانشگاهی که به همت دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت: این رقابت دانشگاهی بیستمین دوره خود را در سال 90 برگزار می‌کند و تاکنون نیز نزدیک به 150 اثر برای رقابت به دبیرخانه رسیده که عمده آنها در حوزه علوم پایه، کشاورزی، دامپزشکی و کاربردی بوده است.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند که کتاب‌های خود را ارسال کنند و ما به زودی بار دیگر پوسترها و فرم شرکت در جشنواره را برای تمامی دانشگاه‌های کشور ارسال خواهیم کرد تا در اطلاع رسانی مجدد عده بیشتری از این رقابت اطلاع پیدا کنند.

رئیس دبیرخانه کتاب برتر دانشگاهی درباره داوری کتاب برتر دانشگاهی توضیح داد: کار داوری از خردادماه و در قالب شوراهای تخصصی آغاز می‌شود بدین شکل که هر شورا آثار تخصصی هر رشته را بررسی می‌کند و اعضای هر شورا نیز از متخصصان همان رشته هستند.

جهانی افزود: یک گزینش اولیه در هر شورا صورت می‌گیرد و داوری نهایی در یک شورای عمومی خواهد بود که از همه شوراها نمایندگانی در آن حضور دارند و در نهایت در هر رشته از علوم یک کتاب برتر و یک کتاب شایسته تقدیر خواهیم داشت البته این امکان هم وجود دارد که داوران هیچ اثری را برگزیده و تقدیری معرفی نکنند.

وی کتاب‌هایی که می‌توانند در این رقابت شرکت کنند اینگونه معرفی کرد: کتاب‌ها باید توسط ناشران دانشگاهی منتشر شده باشند و اینگونه نیست که تنها آثاری که توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده مورد داوری قرار گیرند. البته لازم است که مولف یا مترجم اثر و اگر هم کار گروهی است یکی از آنها حتما عضو هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های کشور باشد.

رئیس دبیرخانه کتاب برتر دانشگاهی در پایان گفت: مراسم پایانی بیستمین دوره کتاب برتر و قدردانی از مولفان و مترجمان برتر دانشگاهی در ایام دهه فجر سال 90 برگزار می‌شود.

 

نظر شما
ادامه