کد خبر: ۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

انجمن دندانپزشکان آمریکا (ADA) استاندارد هایی را برای یک مسواک خوب تعیین کرده است، که در ادامه به ارائه توضیحاتی در باره این استاندارد ها می پردازیم:

موهای مسواک بهتر است از جنس نایلون و از نوع معمولی باشند. به طور کلی ۳ نوع مسواک وجود دارد: سفت، نرم، معمولی. این درجه بندی بر اساس سختی موهای مسواک است. بر خلاف تصور عموم، مسواک های سخت دندان ها را بهتر تمیز نمی کنند بلکه باعث سایش و ایجاد حساسیت های بعدی در دندان ها و همچنین تحلیل لثه ها خواهند شد. مسواک های نرم نیز مناسب افرادی است که دارای بیماری لثه هستند و یا به تازگی بر روی آن ها جراحی لثه انجام شده است. همچنین مسواک بچه ها بهتر است از نوع نرم باشد. در کل مناسب ترین مسواک برای اکثر افراد مسواک های معمولی می باشند.

ابعاد یک مسواک باید استاندارد باشد. یک مسواک استاندارد باید دارای ۳ تا ۴ دسته مو در عرض و ۱۰ تا ۱۲ دسته مو در طول باشند. هر دسته از این موها نیز باید دارای ۵ تا ۱۲ عدد مو باشد. این اندازه ها و اعداد روی کارایی مسواک اثر بسیار خوبی دارد. مسواک های با اندازه های بسیار بزرگ امکان تمییز کردن دندان های انتهایی هر فک را از بین می برند و به راحتی در دهان جای نمی گیرند. این نکته به خصوص در مورد انتخاب مسواک بچه ها باید در نظر گرفته شود.

دسته مسواک بهتر است مستقیم و ضخیم باشد تا به راحتی در دست جای گیرد و کنترل بیشتری بر روی مسواک ایجاد گردد. طول مسواک نیز باید بین ۱۳ تا ۱۶ سانتی متر باشد.

بهتر است مسواک هر ۳ ماه یک بار عوض شود. تغییر شکل و کج و معوج شدن موهای مسواک نشانه خوبی برای فرا رسیدن زمان تعویض مسواک است. چنانچه موهای مسواک شما زود از شکل می افتند، نشان دهنده این است که شما با نیروی زیادی مسواک می زنید، بنابراین باید از این به بعد ملایم تر مسواک بزنید تا از ایجاد سایش دندان ها و تحلیل لثه ها جلوگیری شود.

 

 

برچسب ها: مسواک،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهتاب
|
-
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
0
0
ممنونم از راهنمایی و قرار دادن مطلب مفید
نظر شما
ادامه