کد خبر: ۵۶۳۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به نگرانی مردم گچساران بابت گوشت مرغ و کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان پاسخ داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، از صبح امروز اخباری مبنی بر مشکلات بازار مرغ در شهرستان گچساران و ارتباط آن با ویروس کرونا  داشتیم که برخی با برقرار تماس تلفنی با دفتر خبرگزاری فارس و یا از طریق فضای مجازی ابراز نگرانی می‌کردند .

در همین خصوص  مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روز گذشته ما نیز شنیدیم که خواهر یکی از کارگران کشتارگاه مرغ گچساران به کرونا  مبتلا شده و کارگر نیز بر سر کار حاضر نشده است .

وی گفت: شب گذشته 4 بار مرغ در کشتارگاه گچساران ورود کرد که قبل از دستور ما یکی از بارها کشتار شده بود .

این مسوول افزود: از کشتار 3 بار دیگر مرغ در شهرستان جلوگیری کردیم و به همکاران خود گفتیم که بار کشتار شده نیز تا اطلاع ثانوی به صورت فریز  شده در کشتارگاه نگهداری شود .

وی با بیان اینکه مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند چرا که به دلیل حساسیت موضوع و برای اطمینان خاطر هر چه بیشتر مردم جلوی عرضه مرغ از کشتارگاه این شهر را به بازار گرفته‌ایم افزود: مرغ مورد نیاز شهر گچساران می‌تواند تا اطلاع ثانوی از جاهای دیگر تامین شود تا این که با تصمیم ستاد کرونای  شهرستان فعالیت آن دوباره آغاز شود .

دکتر بهمنش با بیان اینکه کرونا  ربطی به خود مرغ ندارد و تنها نگرانی مربوط به کارگری بوده که آن هم خواهرش مبتلا شده، تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم بخاطر اطمینان خاطر مردم و برای رفع نگرانی آن‌ها فعلا کشتارگاه را تعطیل کرده‌ایم و تا انجام آزمایش و و نمونه‌گیری و تست کرونای  کارگران و ضد عفونی کشتارگاه عرضه مرغ از کشتارگاه گچساران نخواهیم داشت .

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که مرغ را نیز به مانند همه کالاهای دیگر بعد از خریدن و بردن به خانه به خوبی شست‌وشو کنند چرا که کرونا  ممکن است از راه انتقال فیزیکی به وسیله هر کالایی چه مرغ و چه میوه و چه سبزی و سایر کالاها منتقل شود .

 در همین خصوص رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو اختصاصی با کبنا نیوز در خصوص  نشر مطالبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه تعدادی از کارگران  کشتارگاه مرغ گچساران به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و این موضوع باعث تعطیلی و پلمپ این واحد شده است؟ اظهار کرد: ابتداء با بگویم سلامتی شهروندان برای ما از همه چیز مهمتر است .

دکتر سهراب صیدی افزود: یکی از کارگران کشتارگاه گچساران مشکوک به کرونا بود که ما بلافاصله وارد عمل شده و فعالیت کشتارگاه را متوقف و تمامی کارگران را قرنطینه  و مورد آزمایش و تست کرونا قرار دادیم .

صیدی تصریح کرد: بلافاصله محوطه کشتارگاه گندزدایی، ضد عفونی و تمامی طیور کشتار شده را به سردخانه منتقل و پلمپ کردیم .

وی عنوان کرد: البته علائم بالینی هیچ کدام از کارگران نشان از بیماری کرونا ویروس ندارد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تاکید کرد: همشهریان مطمئن باشند که هیچ مرغ آلوده‌ای در سطح شهر توزیع نشده است و کاملاً بهداشتی می‌باشد .

صیدی عنوان کرد: کشتارگاه مرغ گچساران تا زمانی که وضعیت جسمانی کارگران (جواب آزمایش کرونا) آنان مشخص نشود تعطیل می‌باشد و همچنین در صورت مثبت بودن تست کرونا کارگران، تمامی مرغ‌های کشتار شده (موجود در سردخانه) منهدم خواهد شد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران به شهروندان توصیه کرد: بهترین راه برای مقابله با این بیماری کشنده فقط، فقط در خانه ماندن می‌باشد .

صیدی تاکید کرد: هر وقت دستکش، ماسک و دیگر اقلام بهداشتی در شهر پیدا نمی‌شود یا اینکه با مشقت و زحمت فراوان آنهم با چندین برابر قیمت یافت می‌شود، پس همشهریان در خانه‌هایشان بمانند، تا که نیازی به ماسک، دستکش، ژل، الکل نداشته باشند و از گزند این بیماری کشنده در امان باشند و به سلامتی از این بحران سخت عبور کنند .

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
1
توی اسلامشهر هم یکی از پولداران و دلالان گوشت فوت شد حکیم مهر خودشان سانسور نشود تا کمک به سلامت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
کی بودن ایشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
1
دم مرکز بهداشت گرم. درود بر شرفتون.یاد بگیرند مسئولین... دامپزشکی
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
1
دامپزشکی های پایتخت و شهرستانهای اطراف کرج هم یاد بگیرن. خبرها از گوشه و کنار رسیده که کرونا توی این کشتارگاه ها دیده شده. کاش اقدامی جدی صورت بگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
هرچه هست اقدام خیلی خوبی است. اما استفاده از کلمه منهدم به جای معدوم سازی و یا امحاء اصلا فنی نیست.
نظر شما
ادامه