کد خبر: ۵۹۳۶

حکیم مهر - کارگروه یارانه شیر امروز با حضور نمایندگان وزارت کشاورزی، بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، وزارت صنایع و معادن، دامداران و صنایع لبنی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد اما به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران این جلسه هیچ گونه اجماع نظر و تصمیم گیری برای یارانه و قیمت خرید شیر نداشته است.

سیروس روستا تصریح کرد: طی سه چهار ماه اخیر (از اسفند ماه تاکنون) جلسات گوناگونی برای مشخص شدن نحوه پرداخت یارانه شیر و قیمت تمام شده این محصول با نهادهای مختلف برگزار شده اما هیچ خروجی نداشته که در این میان دامداران در شرایط بسیار نامساعد تولید در حال از بین رفتن و بلاتکلیف هستند.

وی با اشاره به این‌که جلسه امروز نیز هیچ خروجی و تصمیمی نداشته است، تصریح کرد: دامداران از خیر یارانه شیر گذشته‌اند و تنها خواهان اعلام قیمت کارشناسی شیر هستند.

روستا تصریح کرد: علیرغم این که خرید تضمینی شیر مصوبه مجلس شورای اسلامی است این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و دامداران حق هیچ گونه اعتراضی ندارند چرا که با کوچکترین اعتراض کارخانه‌های لبنی از تحویل شیر که محصولی فاسدشدنی است امتناع می‌ورزند.

رییس اتحادیه دامداران با اشاره به 70 درصد هزینه کارخانه‌های لبنی قیمت شیر است، گفت: باید سود معقولی برای کارخانه‌های لبنی نیز لحاظ شود تا این کارخانه‌ها بتوانند محصولات خود را به قیمت مناسب بفروشند و شیر تولیدی دامدار را به قیمت کارشناسی مشخص شده بخرند.

روستا با اشاره به این که طبق گفته مسوولان امر یارانه شیر به شکل فعلی تا ابتدای خرداد ماه ادامه دارد اظهار کرد: با توجه به این‌که چند روزی به پایان خرداد باقی نمانده هیچ یک از عوامل تولید از جمله دامدار و کارخانه‌دار اطلاعی از برنامه تغییر نحوه پرداخت یارانه شیر ندارند و اگر هم در این راستا تصمیم‌گیری صورت گیرد به دلیل آماده نبودن شرایط به زودی قابل اجرا نخواهد بود و اجرای آن زمان‌بر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در کارگروه امروز هیچ گونه اجماع نظری برای نحوه پرداخت یارانه شیر، قیمت شیر، خرید تضمینی آن صورت نگرفت و هر یک از نهادهای مربوطه نظر خاص خود را اعلام کرده‌اند.

 

نظر شما
ادامه