کد خبر: ۵۹۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - جمعه ششم خرداد ماه سالجاری، ماده سگی به همراه دو توله شیرخوارش که جهت آموزش در شرایط بسیار نامناسبی نگه‌داری می‌شدند و در انتظار تشریح و مرگ بودند از یکی از دانشکده‌های دامپزشکی توسط گروه «مخالفان آزمایش روی حیوانات» از مرگ نجات داده و به روستایی اطراف تهران منتقل شدند.

در گزارش این گروه آمده است : " سگ از نژادهای مختلف از اشپیتز تا سگ‌های بزرگ گله که گوش برخی بریده شده بود در قفس‌های تنگ یک متری با سقفی بسیار کوتاه، در شرایطی کاملاً غیربهداشتی و ظالمانه نگه‌داری می‌شدند. در هر قفس چند سگ بدون آنکه مکانی مناسب جهت حرکت یا چرخش داشته باشند، قرار داشت. و متاسفانه مسئولان دانشکده دامپزشکی مدت‌ها بود که به نظافت محل نگه‌داری این سگ‌ها توجهی نکرده و بوی غیر قابل تحمل عفونت فضا را پر کرده بود."

این گروه در گزارش خود افزوده است : "در اکثر دانشکده‌های دامپزشکی جهان برای آموزش آناتومی از نرم‌افزارها در کنار اجسادی که به صورت اخلاقی تهیه شده‌اند استفاده می‌شود. اجسادی که یا به مرگ طبیعی مرده‌اند و یا در اثر تصادفات و حوادث جانشان را از دست داده و توسط صاحبانشان اهدا شده‌اند."

ماده سگ و توله‎هایش قبل از آزادی

ماده سگ و توله‎هایش پس از آزادی

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
daneshjooy e dampezeshki
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
0
0
vaghean bayad be chenin vaze amuzesh taasof khord ..
روشنايي
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
0
0
دانشجوي عزيز
تاسف خوردن به تنهايي سودي ندارد...
دست بالا بزنيد و حركتي انجام بدهيد.
در همه قفسها را باز كنيد و همه موجودات اسير را از سلولهاي دانشكده هايتان آزاد كنيد.
به راستي كه دانشكده هاي دامپزشكي نياز به يك انقلاب فرهنگي دارند.
و اينكار فقط با اراده دانشجو ها امكان پذير مي باشد.
آگاهي و شعور بشر به جايي رسيده است كه بفهمد اين حيوانات چه رنجي ميكشند و براي آموختن نياز به اين همه شقاوت نيست.
با شفقت و مهرباني نيز ميتوانيم بياموزيم.
رزیدنت
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
0
0
اول بایستی یه فکری برای سیستم آموزشی پوسیده دامپزشکی بشه تا فارغ التحصیلان یک حداقل سوادی داشته باشند، بعد بقیه مسائل حتما اصلاح می شه.
دانشجوی دکترای حرفه ای دامپزشکی
|
-
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
0
با سلام
متاسفانه چند وقتی است که روش عجیب و مسخره به اصطلاح نجات حیوانات بدبخت از دست دانشکده های ظالم دامپزشکی به راه افتاده بدونه اینکه به اصل مطلب فکر کنند و تلاشی برای برطرف کردن اصل مشکل کنند!!!
اصل مطلب این است که در هیچ کجای دنیا از حیواناتی که بر اثر تصادف و بیماری مرده اند برای آموزش آناتومی استفاده نمیکنند، زیرا که آناتومی یا کالبدشناسی علم بررسی ساختارهای طبیعی بدن است و کالبدگشایی و پاتولوژی علمی است که به بررسی تغییرات حاصل از بیماری و... میپردازد نه کالبدشناسی بنابراین لازم است از حیوان کاملا سالم برای آموزش آناتومی استفاده شود.
علاوه بر این در هیچ کجای دنیا نرم افزارها یا مولاژها جایگزین جسدهای فیکس شده نشده اند و فقط به صورت کمک آموزشی استفاده می شوند و در همه جای دنیا از حیوانات سالم برای آموزش کالبدشناسی استفاده می کنند.
مشکل اصلی شیوه نگهداری این حیوانات است که اصول آسایش برای آنها باید رعایت شود و از بهترین شیوه برای کشتن آنها اسفاده کرد که دردی بیش از حد نکشند.
پیشنهاد میکنم دوستان علاقه مند به حقوق حیوانات در این جهت فعالیت کنند وگرنه نجات 3 عدد حیوان هیچ دردی را درمان نمیکند.
و عدم استفاده از حیوانات جهت آموزش هم نه برای زمان ما بلکه برای کل تاریخ رویایی کودکانه و فانتزی بیشتر نیست، زیرا که علم بشر هیچگاه آنقدر نیست که در تولید مولاژ و نرم افزار بتواند تمام جوانب را اعمال کند. علاوه بر این بسیاری از اکتشافات روی همین حیوانات که برای آموزش استفاده می شوند صورت میگیرد چراکه هنوز هم با تمام پیشرفتهایمان اطلاعات درستی از تفاوت های فردی و گونه ای حیوانات نداریم.
با تشکر فراوان
نظر شما
ادامه