کد خبر: ۶۰۱۴۸

«مهندس محمدرضا مومنی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در پیامی، فرا رسیدن روز ملی دامپزشکی را تبریک گفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی، در پیام وی آمده است:

بسمه تعالی

با سلام

جانواران اهلی راز دوام و بقای اهالی دنیای دیروز بودند و سلامت حیوانات  لازمه دوام سلامتی جامعه امروز می باشند.

دامپزشکان فرشتگان نگاهبان و مرزبانان بهداشت و سلامت انسان و دام هستند. تلاش بی توقع و  شبانه روزی پنهان شان شاید ریشه در درک دنیای پر رمز  و راز مخلوقات الهی دارد.

دامپزشکان واسطه عنایت و عشق الهی به موجوداتی هستند که به حکم آفرینش توانایی بیان درد خود را ندارند. آنان سفیر آرامش دامداران ،روستائیان و عشایر هستند که حیوان  اهلی شان محور اقتصاد خانواده است و امید و دنیای شان به سلامت حیوانات شان گره خورده است.

مرزبانان سلامت  انسان و دام سربازان شجاع و گمنامی هستند که تنها در غیبت شان می توان ارزش نعمت حضورشان را درک کرد.  این روزها کووید ۱۹ عمق ناتوانی انسان قرن ۲۱ را در کنترل پیامدهای همه گیری بیماریهای ویروسی نشان داد و خدا می داند در نبود کنترل و حفظ بهداشت انسان و دام چه بلایایی  در کمین انسان است.

دنیای هزار توی حیوانات از تکاپوی بی وقفه زنبورعسل تا نجابت اسب، از یال شیر تا چشم عقاب، از پاکدامنی قو تا طنازی ماهی در عمق آب، از اوج آسمان تا قعر دریا گستره علم و عمل و تلاش دامپزشکان است.

امنیت غذایی و سلامت موادغذایی، ارتقای بهداشت و افزایش امید به زندگی، رونق اقتصاد  روستایی، پیشگیری از شیوع بیماری ها ، صیانت از سرمایه های ملی و... همه و همه حوزه های مهم کار دامپزشکان می باشد و آنان پیش از آن که به دنبال نام و نشان باشند بی دوربین و تریبون وتبلیع در پی انجام وظیفه اند.

در حاشیه مرزها در عمق روستاهای محروم در رکاب عشایر و در شهرها بدنبال سلامتی جامعه اند و به گزاف نگفته ایم اگر آنان را سربازان گمنام و سلامت کشور و انشاالله بندگان ماجور درگاه پرودگار بدانیم.

در کمال احترام و با امتنان و افتخار چهاردهم مهرماه روز دامپزشکی را به فرشتگان نگاهبان سلامتی انسان و دام در سراسر کشور اعم از بخش خصوصی و دولتی تبریک عرض می نمایم و تداوم توفیقاتشان را از ایزد منان ارزومندم.

محمدرضا مومنی
معاون توسعه و‌مدیریت سازمان دامپزشکی

 

نظر شما
ادامه