کد خبر: ۶۰۱۵۵

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: اولین واحد قطعه‌بندی و دسته‌بندی گوشت قرمز و گوشت طیور در شهرسمنان با ظرفیت سه تن در روز همزمان با روز دامپزشکی افتتاح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» روز دوشنبه ابراز داشت: واحد قطعه‌بندی و دسته‌بندی افتتاح شده در شهرک صنعتی بزرگ سمنان این ظرفیت را دارد که انواع گوشت دام و گوشت طیور مانند مرغ، بوقلمون و شترمرغ را قطعه‌بندی و بسته‌بندی کند.

وی ادامه داد: واحد بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت قرمز و گوشت طیور درشهر سمنان با صرف اعتبار بالغ بر پنج میلیون ریال به‌بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال ۲۲ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرد.

وی بیان کرد: با افتتاح این مرکز تعداد واحدهای قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز و طیور استان سمنان به پنج مرکز افزایش می‌یابد.

حسینی اظهار داشت: یک واحد قطعه‌بندی و دسته بندی گوشت قرمز و طیور در دامغان، ۲ واحد در شاهرود، یک واحد در گرمسار در زمان حاضر فعال است که واحد سمنان نیز بر تعداد این مراکز افزوده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: به مناسبت روز ملی دامپزشکی میزخدمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سراسر استان برای مشاوره به شهروندان در زمینه فرآورده‌های دامی و لبنی برپا می‌شود.

وی یادآور شد: میز خدمت به مناسبت روز ملی دامپزشکی در هشت روستا با همکاری دهیاران به منظور ارایه خدمات مشاوره‌ای برپا و در هفت دهستان محروم اردوی جهادی به منظور  ارایه خدمات مشاوره‌ای، ویزیت رایگان و سمپاشی علیه انگل‌های دام انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: افتتاح کلینیک مرجع با اعتبارات دولتی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور تسهیل در اقدام درمانی و نمونه‌برداری با اعزام تیم ویژه در شرایط خاص از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت هفته دامپزشکی در استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار داشت: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان ۱۹۷ هزار قطعه طیور بومی در ۲۰۰ روستای استان علیه بیماری ویروسی نیوکاسل از دیگر برنامه‌های روز ملی دامپزشکی در استان سمنان است.

چهاردهم مهر روز ملی دامپزشکی نامگذاری شده است.

 

نظر شما
ادامه