کد خبر: ۶۰۴۱۳
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
در روز شنبه ۳ آبان برگزار شد:
اقدام هوشمندانه و مدبرانه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی در الحاق دامپزشکی به حوزه معاونت علوم پزشکی، فرصتی طلایی را برای این رشته مهم و استراتژیک رقم خواهد زد ...
 

حکیم مهر: «دکتر سیدحامد شیرازی بهشتی‌ها» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و عضو شورای سیاستگذاری و راهبردی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی، مباحث مطرح شده در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبردی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این گزارش به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولین جلسه شورای راهبردی و سیاستگذاری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به پیشنهاد و درخواست دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و به همت حوزه معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در روز شنبه مورخ ۳ آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار گردید.

هدف از تشکیل این جلسه، ساماندهی و بررسی راه‌کارهای ارتقاء کیفیت آموزش، پژوهش و بیمارستان‌های رشته دامپزشکی و تدوین سیاست‌های مرتبط با آموزش و چگونگی برگزاری امتحانات جامع پیش‌درمانگاهی و بورد تخصصی بود که با حضور متخصصان و نخبگان این رشته در سراسر کشور برگزار گردید.

تشکیل این جلسه که پس از پیگیری‌های حدود دوساله دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در نهایت به ثمر نشست نشان از آن دارد که بحمدالله معاون محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد تحول در سازوکارهای رشته دامپزشکی دغدغه‌مند هستند و تلاش ایشان در راستای استفاده از نظرات افراد نخبه و صاحب‌نظر در سیاستگذاری ابعاد مختلف رشته دامپزشکی تلاشی عملیاتی است.

لازم به توضیح است در طول این دو سال هر گاه به عنوان رئیس دانشکده دامپزشکی کرج از ایشان وقت گرفته تا مسائل و مشکلات رشته دامپزشکی را با ایشان در میان بگذارم، با آغوش باز پذیرفته و در راستای عملیاتی کردن پیشنهادات مطروحه از هیچ تلاش و پیگیری فروگذار ننموده‌اند.

نکته بسیار مهم آن که تبدیل شدن تصمیم‌گیری در خصوص رشته دامپزشکی از حالت فرد محور به شورا محور، اتفاقی بی‌نظیر و بی‌همتا در دانشگاه آزاد اسلامی است و این افتخار تا ابد به نام استاد گرانقدر جناب آقای دکتر نفر و مجموعه گرانسنگ دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خواهد شد و به نظر حقیر، شایسته است دانشگاه‌های دولتی نیز از این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی الگو بگیرند.

فلذا هم‌اکنون که فرصتی برای استفاده از نقطه‌نظرات دامپزشکان نخبه و صاحب‌نظر در سیاستگذاری‌های این رشته فراهم گردیده است، با ضرس قاطع می‌توان گفت اقدام هوشمندانه و مدبرانه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، جناب آقای دکتر طهرانچی در الحاق دامپزشکی به حوزه معاونت علوم پزشکی، فرصتی طلایی را برای این رشته مهم و استراتژیک رقم خواهد زد.

لازم به توضیح است در ابتدای جلسه، جناب آقای دکتر نفر مطالبی را در خصوص لزوم تحول در رشته دامپزشکی و استفاده از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران این رشته در سیاستگذاری مطرح فرموده و سپس با نهایت صبر، متانت و فروتنی به نظرات تک‌تک اعضای شورا گوش فرا داده و کلیه پیشنهادات مطروحه توسط اعضای شورا را جهت پیگیری و دستورات بعدی یادداشت نمودند.

در ادامه، به پیشنهاد ایشان، ۵ کمیته تخصصی به نام‌های «کمیته تدوین و برنامه‌ریزی آموزشی»، «کمیته امتحانات و آزمون‌ها»، «کمیته ارزشیابی و نظارت دانشکده‌های دامپزشکی و رشته‌ها»، «کمیته ارزیابی و نظارت بیمارستان‌ها» و «کمیته پژوهشی» در ذیل شورای راهبردی تشکیل و اعضای آن مشخص گردیدند.

در همین راستا قرار است مسائل مربوط به ابعاد مختلف آموزش، امتحانات، پژوهش و امور بیمارستان‌ها در رشته دامپزشکی در جلسات این کمیته‌های تخصصی مورد بحث و کار کارشناسی قرار گیرد و مصوبات کمیته‌ها در جلسات شورای سیاستگذاری و راهبردی مطرح و در صورت تصویب از سوی معاون محترم علوم پزشکی دانشگاه، به واحدهای مجری رشته دامپزشکی ابلاغ گردد.

در نهایت به حول و قوه الهی و با حمایت‌های معاون محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی فراهم شده تا از این پس کلیه مطالبات و دغدغه‌های اساتید و دانشجویان مقاطع مختلف رشته دامپزشکی مورد توجه واقع گردد و در جهت مرتفع ساختن آنها اقدامات و تلاش لازم صورت پذیرد.

در پایان مجدداً از حوزه معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و شخص شخیص استاد گرانمایه جناب آقای دکتر نفر که اثبات نمودند در راستای حل مشکلات رشته دامپزشکی دغدغه‌‌مند هستند، صمیمانه تشکر می‌نمایم و ان‌شاءالله با همتی که در مسئولین عالی‌رتبه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، در آینده‌ی نزدیک بهترین‌ها برای این دانشگاه و این رشته رقم خواهد خورد.

دکتر سیدحامد شیرازی بهشتی‌ها

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و عضو شورای سیاستگذاری و راهبردی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

 

انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
5
5
تمام این ها در راستای نادیده گرفتن زحمات مدیر گروه دامپزشکی و ایجاد اتاق فکر با محوریت واحد علوم تحقیقات هست
پاسخ ها
از مسئولین دامپزشکی
| France |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
دوست عزیز
بنده اطلاع دارم ................ از مخالفان سر سخت تشکیل این شورا بوده است و تا توانسته با کارشکنی، تشکیل این شورا را به تعویق انداخته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
روسای دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد مراقب باشن ........................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات بسیار ضعیف است و این نکته در میان دامپزشکان معروف است، عدم وجود بیمارستان فعال، عدم وجود و حضور هیات علمی توانمند، سیستم اداری کند و خسته کننده و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
3
8
انشاالله ،موضوع امتحان جامع یا بورد تخصصی دامپزشکی ،که مشکلات زیادی را برای دانشجویان فرهیخته تخصص دامپزشکی دانشگاه آزاد به وجود آورده با تدبیر و تفاهم حل شود ، زیرا این دو دوره که این امتحان کذایی به این شیوه برگزار شد ،باعث آسیب فراوانی به روح و روان و تحصیل علم این عزیزان فرهیخته شد
محمدعلی
|
Germany
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
6
13
دکتر بهشتی ها در نامه قبل حسابی افرادی که دامپزشکی را زیرنظر پزشکی بردند در دانشگاه آزاد مورد شماتت قرار داده بودند.
ولی در این متن نوشتن که : با ضرس قاطع می‌توان گفت اقدام هوشمندانه و مدبرانه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، جناب آقای دکتر طهرانچی در الحاق دامپزشکی به حوزه معاونت علوم پزشکی، فرصتی طلایی را برای این رشته مهم و استراتژیک رقم خواهد زد !!!!!!
عجب مگه در فاصله بین این دو نامه که کلا 2 هفته هم نمیشد چه اتفاقی افتاد که نظر دکتر 180 درجه تغییر کرد؟ .......................
پاسخ ها
دانشجوی خسارت دیده از آزمون بورد خلاف ضابطه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
متوجه نمیشم هدف شما از گذاشتن دو نظر مغرضانه در زیر این خبر چیست؟! عنی نظر اول ساعت ۲۲:۲۴ بعنوان ناشناس و نظر فعلی یعنی ۲۲:۴۵ با نام مستعار محمد علی.
اما از نحوه کلام شما متوجه شدم که اصلا از جنس آنهایی نیستید که دغدغه تباهی عمر و سرمایه دانشجویان دکتری تخصصی دامپزشکی پشت دیوار ناراست آزمون بورد تخصصی را دارند. از آنهایی نیستید که به برگزاری آزمون بورد خلاف ضابطه و من رد آوردی و با به خطر انداختن جان و سلامت دانشجویان در اوج وضعیت قرمز کرونایی در تابستان، با بدن ها و ذهن های خسته و آزرده از سفر طولانی به پایتخت کشور و بریده از مطالعه منابع یافت نشدنی و ناهمگون، اعتراص دارند.
بیشتر بنظر می آید دنبال تخطئه کردن معترضان به رویه غلط موجود و همچنین آقای دکتر بهشتی ها هستید. کلام شما این را بیان می کند.
بله من هم متوجه شدم نظر دکتر بهشتی ها مخالف نظر اولیه ایشان در مصاحبه قبلی است اما آنقدر متوجه هستم که دریابم ایشان بعد از ملاقات اخیر، صادقانه نظر خود را اصلاح کرده و متوجه شده اند که ایراد کار فقط در خودمحوری یک نفر خلاصه می شود و در کمال حق گویی برداشت حود از ملاقات اخیرش با دکتر نفر را به همراه دریافت خودش از علت تام ایجاد گره های اساسی در اموزش تحصیلات تکمیلی دامپزشکی و اختلال در آزمون بورد را اعلام نموده است.
پس لطفا بجای تحریک و تهدید دیگران از وقایع رخ داده عبرت نیکو بگیرید و بجای گرفتن انگشت اتهام به سمت همگان، کمی هم در آینه غور نمایید. همه ما نیاز به بازنگری در افکار، اصلاح رفتار و درس گرفتن از گذشته برای ساختن آینده بهتر داریم. برای پیروزی باید از عبرتها بهره جست وگرنه موفقیت امری محال خواهد بود. برای تمامی خودروها هم دنده عقب طراحی شده چون لازمه حرکت به جلو گاهی دنده عقب گرفتن از مسیرهای اشتباه است عزیز بزرگوار.
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
خاطرمان هست دکتر بهشتی ها نامه می‌زدند می‌گفتند جواب نامه مون رو معاونت پزشکی نمیدند باید برگردیم به حالت قبل نمیشه اینجوری کار کرد
محمدعلی
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
دوست عزیز خیلی از مخاطبین از تلگرام به صفحه سایت مراجعه میکنند و طبیعی هست که آیپی ایران نداشته باشند. نظر اول در این صفحه هم توسط بنده نوشته نشده میتونید به مسئول سایت پیام بدید تا آیپی هارو دراختیارتون قرار بدند و همچنین به خدا پناه ببریم از تهمت زدن.
چیزی که بنده از جریانات حس میکنم این هست که برخی ها واقعا دغدغه رشته رو ندارند و بیشتر تمایل به مطرح کردن خود هست و این رو در قالب اعتراض به خیلی از مسائل موجود نشان میدهند.
عليرضا خلج زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
7
4
از جناب آقاي دكتر سيد حامد بهشتي ها و ساير اساتيدي كه در اين قائله كه با يك فكر خام ايجاد شد ، در جانب حق ايستادند و منفعت شخصي را فداي منافع ملي نكردند كمال تشكر و قدر داني را دارم و اميدوارم ساير افرادي كه با سكوت و با تهديد ، ناحق را پشتيباني كردند به عنوان برادر كوچك تر تقاضا دارم از گذشته درس بگيرند و مدافع حق باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
9
3
واقعا باید از جناب دکتر بهشتی تشکر کرد، شاهد هستیم که ایشان همواره در پی ارتقا شان و جایگاه دامپزشکی در دانشگاه آزاد هستند، امید می رود که با همکاری ایشان و دکتر نفر و مساعی و همکاری دیگر همکاران این مشکلات حل شود، بازگشت انگیزه به نیروها، فعال شدن بیمارستان ها، جذب هیات علمی جوان و با انگیزه به جای نیروهای حق التدریس که انگیزه کافی ندارند و موقتی هستند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
5
5
دانشکده دامپزشکی واحد کرج در میان دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد و دولتی جایگاه خوبی دارد، هیات علمی توانمند، تجهیزات خوب و بیمارستان های فعال و دارای کیس از این مزیت ها می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
بیمارستان دارای کیس برای دانشکده دامپزشکی یک ضرورت است و نه برتری. آموزش دامپزشکی در فقدان کیس در بسیاری از دانشکده های آزاد و سراسری، بیانگر بی مسئولیتی و انفعال ...... مدیران دانشکده ها و خودکشی دسته جمعی دانشجویان و جامعه دامپزشکی است.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
9
5
درود بر دکتر بهشتی‌ها که با درایت و هوشمندی کافی توانستند دست افراد بی کفایت را کوتاه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
درود به شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
4
قدم بعدی اصلاح ساختار بیمارستان های دانشگاه در سراسرکشور است..
نحوه فعالیت اقتصادی باید براساس خودگردانی باشد.
به گونه ای که اساتید را وابسته کامل به بیمارستان کند. و همین نکته ساده ایجاد انگیزه است و عامل جذب کیس و بیمار و رونق بیمارستان ها به دانشجویان تمام خواهد شد.
بعنوان‌مثال پلی کلینیک سعادت آباد توان جذب مراجعین زیادی را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
من فارغ التحصیل علوم تحقیقاتم.کل فضای اونجا چقدره؟بعد میگی پلی کلینیک؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
4
امیدوارم تشکیل این شورا باعث شود بی قانونی های مکرر دانشگاه آزاد در بورد تخصصی پایان یابد
.........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
3
ساقیا لطف نمودی، قدحت پر می باد
که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مبارکه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
8
3
اگه یه نفر تو دانشگاه آزاد دلسوز دامپزشکی باشه، دکتر شیرازی بهشتی ها هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اگر یک نفر دیگر هم باشه، قطعا ایشان هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
4
امیدوارم با پیگیری های جدی دکتر بهشتی و افراد همراه، دامپزشکی به جایگاه واقعیش برگرده، متاسفانه این چندسال به خاطر ضعف مدیریتی افول شدیدی داشته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
امید چیز بسیار خوبی است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
1
4
اولا به اعتقاد من این موضوع یک حرکت رو به جلو می باشد و هنگامی که یک نظامی برای رشته بوجود بیاد خواه و ناخواه مشکلات را می شه راحت تر حل کرد. در هر صورت دست تمامی کسانی که بانی این قضیه بودند درد نکنه.
ثانیا خدا را شکر که دکتر بهشتی ها نظرشون تغییر کرد و دیگه مخالف پیوستن دامپزشکی به حوزه معاونت پزشکی نیستند!
ثالثا قرار بود در همین جلسه و یا حداقل در حاشیه آن در خصوص مشکلات پیش آمده مرتبط با آزمون پیش درمانگاهی شهریور 99 به خصوص در مورد افرادی که در این آزمون مردود اعلام شده بودند یک تصمیمات و حداقل یک وحدت رویه ای پیشنهاد بشه. آیا دوستان کسی اطلاع دارند که این موضوع به کجا کشیده شد؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
2
تا روزی که ظرفیت ورود به دامپزشکی اینقدر بالاست، عملا بخش آموزش دامپزشکی در حال نابودی خود دامپزشکی است!
البته همین الانش هم نابود کرد و تموم شد.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
2
خداروشکر که فردمحوری از بین میره و یک شخص ............. برای خانواده بزرگ دامپزشکی تصمیم نمیگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
2
1
نتیجه چه شد. آزمون بورد تخصصی تکلیفش باید مشخص بشه. آزمون باید به دانشکده ها برگرده. دانشجوی کرج باید زیر نظر اساتید خودش و در دانشگاه محل تحصیلش امتحان بورد رو بده.بازی با زمان و پول و جوانی ما رو تمام کنید . در بدترین شرایط تحریمی و بیماری کرونا دست از درس و تلاش نکشیدیم ولی حاصلش شده سنگ اندازی یک عده دیگه که فقط دوست ندارن کسی پیشرفت کنه ما شدیم بازیچه دست افراد تنگ نظری که از یک دانشکده با دانشگاه دیگه اختلاف علمی یا شخصی دارن. واقعا مضحکه. با دانشجوی دکتری تخصصی که عمر و پول و جونش رو کف دستش گرفته خوب بازی کردید و ما رو خوب در منجلابی به نام دکتری تخصصی دانشگاه آزاد گیر انداختین. ......................... مقصران اصلی دو دوره بورد تخصصی بی حاصل و نتیجه شما هستین. ما موش آزمایشگاهی دانشگاه آزاد نیستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
خودتان با علم به اینکه ادامه تحصیل در دوره تخصصی جایگاهی برای شما ایجاد نمیکند، وارد این منجلاب شدید. دیگه جای اعتراضی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
2
1
الحاق نیمه و ناقص به معاونت پزشکی به هیچ دردی نمیخورد . شما با شکننده ترین افراد دانشکده یعنی دانشجویان دکتری تخصصی در شکننده ترین زمان اجتماعی تاریخ ایران زیر فشار تحریم و کرونا بدترین رفتار ممکن و سخت ترین و بی برنامه ترین شکل آزمون بورد تخصصی رو اعمال کردین که نتیجه اش دلسردی از ادامه تحصیل و سنگ اندازی در راه کسانی بود که سرمایه و جوانی خودشون رو فدای تحصیل کردن و هیچ چیزی عایدشون نشد شما حتی از خیلی کشورهای منطقه خاورمیانه هم در برخورد با دانشجو عقب افتاده تر هستین ودر کشتن انگیزه انسانهای فرهیخته گوی سبقت را از همه ربوده اید. متاسفم برای همگی شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
3
الحاق به صورت پایلوت دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد به معاونت پزشکی فقط ترفندی بود که میخواست از افزایش پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد جلو گیری کنه که دودش فقط توی چشم دانشجویان دکتری تخصصی با برگزاری بی برنامه و غیر قانونی آزمون بورد صورت گرفت. شما حق ندارید دانشجویی رو برای انجام آزمون بورد بومی دو یا سه سال بارش بیارید و در آخر آزمون بورد سراسری با حضور اساتید خارج از سازمان براش برگزار کنید. کار شما غیر قانونی بوده و شکایت خواهیم کرد. ........................
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
ترفند نبود، اون دانشگاه موتور پول کنی از ملت هست از ابتدا تا کنون
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
2
1
جناب رئیسی هم امروز فرمودند دعوا هاتون رو رسانه ای نکنید
نظر شما
ادامه