کد خبر: ۶۰۹۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور که درباره حوزه مسئولیت خود یعنی تشخیص بیماریها و درمان مورد سؤال قرار نگرفت درباره کیفیت گندم هم گفت : آن بخشی که متولی است با تحقیقاتی که انجام می‎دهد سعی می‎کند هم در مورد کیفیت و هم در مورد کمیت توجه داشته باشد...

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی صبح یکشنبه 29 خرداد ماه سالجاری در برنامه زنده "سلام تهران" شبکه تهران (پنج سیما) دقایقی حضور یافت و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی به بیان توضیحاتی درباره امنیت غذایی پرداخت.

دکتر سید محسن مشکوة که در زیرنویس تلویزیونی بعنوان معاون تشخیص و درمانی سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد گفت : یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی، تولید و امنیت غذایی به معنای تولید مستمر و کافی برای دسترسی همگان به غذا است.

این متخصص بهداشت مواد غذایی افزود : چه در مورد مواد غذایی با منشاء گیاهی و چه با منشاء دامی باید سلامت آنها هم تأمین شود و به دلیل فسادپذیرتر بودن مواد غذایی با منشاء دامی موضوع سلامت در مورد این دسته از مواد از تولید تا مصرف و بعبارتی از مزرعه تا میز غذا مهم است.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره نقش وزارت جهاد کشاورزی در امنیت غذایی گفت : یکی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی این است که با انجام تحقیقات مختلف بذرهایی تولید کند که منجر به تولید بیشتر گردد.

دکتر مشکوة که مجری برنامه وی را "آقای مشکوة" خطاب می‎کرد افزود : در کنار کمیت و تولید باید موضوع کیفیت هم مدنظر باشد و اگر تنها کمیت مدنظر باشد ممکن است بخشی از محصول تولیدی به دلیل عدم توجه به کیفیت دور ریخته شود.

وی همچنین گفت : فائو معتقد است بخشی از مواد غذایی به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت اصول صحیح از تولید تا فرآوری بخصوص در کشورهای جهان سوم دورریخته می‎شود و این در نتیجه عدم توجه کافی به کیفیت است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور که درباره حوزه مسئولیت خود یعنی تشخیص بیماریها و درمان مورد سؤال قرار نگرفت درباره کیفیت گندم هم گفت : آن بخشی که متولی است با تحقیقاتی که انجام می‎دهد سعی می‎کند هم در مورد کیفیت و هم در مورد کمیت توجه داشته باشد.

وی افزود : اینکه با چه روشی نان را طبخ و توزیع و عرضه کنید به سلیقه مردم هم وابسته است و در شهرهای مختلف مشاهده می‎کنید که نان با کیفیت متفاوت طبخ می‎شود.

دکتر مشکوة در پاسخ به گفته‏های مجری برنامه که از توزیع نمک‎ یددار در شمال کشورمان به عنوان نمونه‎ای از غنی‎سازی یاد کرد و از وزارت جهاد کشاورزی به دلیل رها شدن بعضی سیلوها به حال خود انتقاد کرد گفت : نهایت تلاش صورت می‎گیرد تا سازوکار و تجهیزات لازم از قبیل انبار و سیلو و غیره فراهم شود، هر چند که کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

وی درباره مسئله غنی‏سازی اظهار کرد : در همه دنیا مناطق مختلف کشورشان را از نظر ماکرو و میکروالمنت‎ها بررسی و کمبودها را از طریق غنی‎سازی مواد غذایی پرمصرف نظیر گندم و آرد جبران می‏کنند.

دکتر مشکوة در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید آیا وزارت جهاد کشاورزی برای جبران این کمبودها برنامه خاصی دارد یا خیر گفت :  این وزارتخانه مسئول تولید است و با کمک تولیدکنندگان نهایت تلاش را صورت می‏دهد تا هم در زمینه تولید مواد غذایی با منشاء گیاهی بعنوان منبع تأمین انرژی برای انسان و هم تولید مواد غذایی با منشاء دامی بعنوان منبع تأمین پروتئین امنیت غذایی برقرار شود.

وی در پایان گفت : زمانی گوشت مورد مصرف مردم با وانت و کامیون‎های غیربهداشتی و بدون سردخانه حمل می‎شد اما اکنون در تهران در ناوگانی منظم این کار انجام می‎شود و حتی تخم‎مرغ برخلاف قبل که توسط فروشگاهها در معرض آفتاب و بیرون یخچال نگهداری می‎شد سعی می‏شود در یخچال نگهداری و عرضه شود تا حداقل اثرات منفی بر مواد غذایی وارد شود.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ر.
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
0
............در اين حوزه كار نكرده اند . .................. از گندم گرفته تا پفك چون بالاخره خوردني است ديگه.........................
یک دامپزشک
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
0
جای تأسف است!
افرادی مورد خطاب صدا و سیما قرار می گیرند که ...................................
در نتیجه از این فرصتها که به دست می آید، در جهت معرفی بیشتر دامپزشکی استفاده نمی کنند
همكار
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
...................................!!!!!در ضمن ايشان ظاهرا همه فن حريف هستند كه ......... بهتر است كه به مسائل متعدد حوزه مسئوليتيشان كه ....... و پر ازمشكل است بپردازند
دكتر م. ر.
|
-
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
0
0
بنده جديدا در زمينه واردات كيت و لوازم ازمايشگاهي دامپزشكي(حوزه كار دكتر مشكوه) وارد شده ام. وسايت شما را بعنوان تنها سايت تخصصي مفيد دامپزشكي مي شناسم. واقعا مي گويم در زمينه كيت و لوازم ازمايشگاه ،هيچ برنامه مشخصي سازمان دامپزشكي ندارد. .......... در زمينه مسئوليت فعلي خود تجربه ندارند و كار را به مدير ازمايشگاهها(خانم گلباباپور) و مدير دارويي (دكتر عزيزيان) سپرده اند. خوب ايشان كه ظاهرا متخصص مواد غذايي هستند چرا در زمينه كاري كه بلدند فعاليت نمي كنند. ...........................
دامپزشك بخش خصوصي
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
از آقاي دكتر مشكات تقاضاي رسيدگي به وضع اسقبار دارويي سازمان دارم متاسفانه كيفيت دارو هاي داخلي بشدت كاهش يافته و قاجاق دارو نيز بشدت افزايش يافته است و به نظر ميرسد نظارتهاي سازمان خيلي كم شده است ظاهرا سازمان بجاي نظارت بر شركتهاي توليدي و وارد كننده به سمت راضي كردن آنها و جلب حمايت آنها حركت ميكند . در حال حاضر تجويز هاي دارويي ما كلينيسين ها بعلت كيفيت بد ويا داروهاي قاچاق جواب نميدهد و اعتبار ما كلينيسينها مخدوش ميشود
همكار
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
ظاهرا ايشان به برنامه هاي.....بيشتر علاقه مند هستند تا پرداختن به مشكلات بيشمار حوزه مسئو ليتشان
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
0
0
واقعاً كه. آدم اين نظرات را كه مي‌خونه حس خيلي بدي پيدا مي‌كنه. واقعاً اين همه حسادت و بد‌اخلاقي براي چي؟ اگر اين به اصطلاح انسان‌ها اعتراضي هم دارند، بايد از مسير صحيح اعتراضشون را مطرح مي‌كردن.
نظر شما
ادامه