کد خبر: ۶۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - همزمان با هفته صنعت و معدن، بزرگترین کارخانه تولید واکسن تب برفکی که در سطح خاورمیانه بی‌نظیر است در مهاباد به بهره‎برداری می‏رسد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت : اعتبار اختصاص یافته به این کارخانه حدود هفت میلیارد تومان است و در زمینی به مساحت هشت هکتار و با زیربنای 13 هزار مترمربع ساخته شده است.
جلال محمود زاده با بیان این که کارخانه تولید واکسن تب برفکی به غیر از واکسن تب برفکی، واکسن آنفولانزای پرندگان را هم تولید می‌کند، افزود: حدود 75 درصد از تولید این کارخانه صادر و حدود 25 درصد از محصولات در داخل کشور مصرف می‌شود.
وی با بیان این که بهره‌برداری از کارخانه تولید واکسن تب برفکی مهاباد، فواید فراوانی را برای منطقه به همراه دارد، گفت: این کارخانه حدود 200 نفر اشتغال مستقیم و حدود یکهزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: با بهره‌برداری از کارخانه تولید واکسن تب برفکی در مهاباد، ایران به سومین تولید کننده عمده این محصول در جهان تبدیل می‌شود.
بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و مسری است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فرآورده‌های دامی به شمار می‌رود.

این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام می‎شود و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده‌های خام دامی دارد.

 


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین خواجه زاده
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
کاش به جای کمیت ، کمی هم روی بالا بردن کیفیت کار موسسات واکسن سازی موجود کار می شد.
نظر شما
ادامه