کد خبر: ۶۲۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: در صورت تأمین به موقع واکسن، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا  PPR در سطح استان فارس مهار می‌شود.

دکتر بیژن دهقانی در حاشیه مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه دو کشور در شیراز با بیان اینکه اقدامات کنترلی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در فارس موفق بوده است، اظهار داشت: کنترل تردد دام، ضدغفونی واحدهای آلوده و واکسیناسیون به موقع دام‌ها در کنترل بیماری‌های دام مؤثر بوده است.
وی اضافه کرد: خشکسالی متوالی در کشور و کاهش 30 درصدی جمعیت دامی این استان به ویژه دام سبک، موجب ورود دام‌های خارجی و عوامل بیماری‌زای غیر بومی در کشور شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان فارس اجرای مقررات قرنطینه‌ای، کنترل بیشتر مرزها، ارجاع پرونده متخلفان به مراجع قضایی در فارس را در کاهش بیماری‌های دام بسیار مؤثر دانست.
دهقانی در مورد بیماری تب کریمه کنگو نیز تصریح کرد: اقدامات مراقبتی، بهسازی اماکن دامی، سمپاشی کانون‌های بیماری، آموزش مشترک جمعیت در معرض خطر توسط مراکز بهداشتی و دامپزشکی در سطح قابل قبولی در کنترل بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مؤثر بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: در سال‌های اخیر بیش از 500 خودرو مجهز به سردخانه به شبکه توزیع افزوده شده که این مهم در کاهش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اثرگذار بوده است.
وی در مورد بیماری تب کریمه‌کنگو بیان داشت: این بیماری هیچ‌گونه علایمی در دام زنده ندارد و انتقال آن به انسان سبب ایجاد بیماری خطرناک و کشنده می‌شود.
دهقانی همچنین خاطرنشان کرد: اگر مراقبت‌های درمانی به موقع انجام نشود، این بیماری 50 درصد تلفات و مرگ و میر در انسان به وجود می‌آورد.
وی اظهار داشت: اقدامات بهداشتی و درمانی، نگهداری بیماران در اتاق‌های ایزوله و دارو‌های مؤثر سطح مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
0
0
لطفا تیترتان را اصلاح کنید.مهار طاعون نشخوارکنندگان در فارس هنوز محقق نشده است.اما اگر (!!!!؟؟؟؟)واکسن جور شد انشالله ریشه کن بشود.این اما و اگرها هست که کار را مشکل میکند.بقول اون بنده خدا حیف که نمیشه ولی اگر میشد چی میشد!متاسفانه واکسن در بازار آزاد به قیمت های باور نکردنی و سرسام آوری فروخته میشود.
علي
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
0
0
تيتر غلط است. هر كس ميخواند فكر مي كند اين بيماري ريشه كن شده است!!!!
دکتر هرسینی
|
-
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
0
با اعلامیه و اطلاعیه بیماریها ریشه کن نمیشود
نظر شما
ادامه