کد خبر: ۶۳۳۴۱

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به سمت این اعتقاد تمایل دارند که اصل ویروس کرونای جدید می تواند با تجارت حیوانات در چین مرتبط باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رویترز، انتظار می رود این موضوع در قالب گزارشی که توسط متخصصان سازمان جهانی بهداشت در جریان سفر به ووهان تهیه شده، منتشر شود؛ با این حال نتایج وارده در این سند نهایی نخواهد بود.

گفته می شود این گزارش حاوی روایتی است مبنی بر اینکه منشأ ویروس تاج دارجدید ممکن است شبیه منشأ ویروس مسبب سندرم حاد تنفسی (سارس) باشد که خفاش ها ناقلان اصلی آن بودند و از طریق پستانداران کوچک گربه سان در هیمالیا به انسان منتقل شده بود.

«پیتر دزاک» جانور شناس انگلیسی که کارشناسان سازمان جهانی بهداشت را در سفر به ووهان همراهی می کرد، گفت: در بازار ووهان حیواناتی خرید و فروش می شد که ممکن است از خفاش ها به ویروس تاجدار جدید مبتلا شده و از طریق آنها به انسان منتقل شده باشد.

دزاک افزود: نتیجه محوری در این مرحله از کار که البته هنوز کامل نشده، این است که همان مسیری که در سارس دیده شد، در مورد ویروس کرونای جدید  نیز صدق می کند.

این دانشمند انگلیسی ابراز اطمینان کرد که در چند سال نه چندان دور آتی اطلاعات بیشتری درباره اصل ویروس کرونا کشف خواهد شد.

منبع: شفقنا

 

نظر شما
ادامه