کد خبر: ۶۳۳۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

معاون خدمات شهری شهرداری ابهر از ‍ آغاز فعالیت مرکز موقت نگهداری سگ‌های بدون صاحب در ابهر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «جواد شاه‌محمدی» با بیان اینکه پرسه زدن سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در شهرها یکی از معضلات شهرنشینان است، تصریح کرد: پرسه سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌ها اغلب موجب ترس ساکنان به ویژه بانوان و کودکان می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری ابهر در خصوص زنده‌گیری حیوانات و ساماندهی آنان به اقدامات شهرداری ابهر در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: با وجود همه سختی‌ها و کمبود امکانات از جمله داروی بیهوشی و تجهیزات تخصصی جلوی کشتار و اتلاف سگ‌ها در شهر ابهر گرفته شده است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در همه حوزه‌های شهری، ادامه داد: درصدد توسعه فرهنگ مهربانی با حیوانات هستیم. در همین راستا همکاری و تعامل خوبی با گروه‌ها و انجمن‌های حامی حیوانات داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری ابهر با تاکید بر این مطلب که اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در شهرداری فعال شده است، متذکر شد: این اکیپ به‌صورت روزانه در خدمت شهروندان ابهری است.

شاه‌محمدی با اشاره به علت اصلی پرسه سگ‌های ولگرد در شهرها، تاکید کرد: با گسترش زندگی شهرنشینی حیوانات بلاصاحب برای یافتن غذا به شهرها می‌آیند و در آنجا ساکن می‌شوند و گاهی باعث بروز مشکلات بهداشتی و اجتماعی برای شهروندان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت بهتر نیازمند زیر ساخت‌ها ، امکانات، هماهنگی ارگان‌ها، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و فرهنگ‌سازی درباره مهربانی با حیوانات هستیم، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده محلی را برای نگهداری، واکسیناسیون، انگل‌زدایی و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب به صورت موقت ایجاد شده است.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرصالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
0
3
سلام ببخشید شما شماره تماس ندارین که نه آدرسی نه شماره ای ما حیوونهامونو کجا باید بیاریم
نادر حاجی قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
سلام کجاست اینجا که نه آدرس داره نه شماره داره من ابهری هستم اینجا همچین جایی سراغ ندارم اگر کسی اطلاعی داره بفرماد
نادر حاجی قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
1
2
سلام این خبر اگه درست باشه خوبه اما من دیروز در جاده مرشون پناهگاه به نام جانان دیدم که هیچ تابلو و علامتی هم در ابتدای جاده و ورودی دیده نمیشد حتی با پرس و جو هم کسی اطلاعی از وجود این پناهگاه نداشت حیوانات بصورت اسفباری درآنجا جمع آوری شده بودند مسءولی هم توش نبود چند تا سگ گرسنه هم در بیرون پناهگاه بود پیشنهاد من اینه که با فراخوان عمومی و اطلاع رسانی درست مردم را از وجود این پناهگاه با خبر کنند حتی امکانی برای کمکهای مردمی فراهم شود خیلی از مردم اگر با خبر شوند در نگهداری این زبان بسته ها کمک رسانی خواهند کرد ما انسانها در قبال این آفریده های خداوند مسءول هستیم با تشکر
فریبا یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
0
با سلام به دوستان و تشکر بابت حمایت از این آفریده های بی زبان و مظلوم خداوند. ما همگی در برابر همه موجودات مسئول و پاسخگو هستیم ؛چون طبیعت را به نفع خودمان خراب و ساختمانها و مراکزی ساختیم و این حیوانات که همگی سهم از این طبیعت را دارند بی پناه و آواره کرده ایم. آدرس دقیقتر بدهید و ای کاش کمپینی تشکیل و با مدیریت صحیحتر کمک رسانی نماییم.با تشکر
نظر شما
ادامه