کد خبر: ۶۴۵۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: وجود خونابه به دلیل افزایش دمای نگهداری مرغ بسته بندی شده یا متناسب نبودن سایز پلاستیک با مرغ است، وجود سر در بسته بندی مرغ با توجه به میزان متوسط کشتار روزانه حدود 200 تا 250 هزار قطعه مرغی که در کشتارگاه‌های سطح استان کشتار می‌شود به شدت نادر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر محمود قربان زاده» اظهار کرد: به منظور بهبود کیفیت مرغ بسته بندی شده و کاهش میزان وجود خونابه در بسته بندی‌های مرغ، رعایت آبچکانی پس از غوطه وری در تانک‌های آبی خنک کننده و کنترل دمای مرغ کامل بسته بندی شده در کشتارگاه تا مرحله توزیع به متصدیان تذکر داده شده تا کنترل‌های لازم انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص علت وجود خونابه در بسته بندی مرغ بیان کرد: وجود حدی از خونابه در این بسته بندی‌های مرغ طبیعی است و مشاهده خونابه محسوس به معنای آب اضافه در پلاستیک مرغ نیست بلکه به معنای پس داده شدن آب طبیعی مرغ در بسته بندی پلاستیکی مرغ است. این اتفاق به دلیل افزایش دمای نگهداری مرغ بسته بندی شده یا متناسب نبودن سایز پلاستیک با مرغ داخل آن ممکن است به وجود آید.

وی در مورد وجود احشا در بسته بندی مرغ توضیح داد: در کشتار مرغ، از دو نوع سیستم کشتار تخلیه احشاء اتوماتیک و سیستم کشتار تخلیه احشاء دستی استفاده می‌شود.

قربان‌زاده افزود: بر همین اساس دو نوع مرغ با رتبه A و A+و رتبه B در بازار موجود است در مرغ رتبه A و A+معمولا احشاء داخلی مرغ مانند ریه و نای از مرغ خارج می‌شود و لی در مرغ رتبه B معمولا این احشاء در بدن مرغ باقی می‌ماند و معمولا قیمت این دو نوع مرغ هم با توجه به میزان افت وزن لاشه تفاوت دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در مورد وجود سر در بسته بندی مرغ افزود: وجود سر در بسته بندی مرغ، قابل پذیرش نیست. وقوع این رخداد با توجه به میزان متوسط کشتار روزانه حدود 200 تا 250 هزار قطعه مرغی که در کشتارگاه‌های سطح استان کشتار می‌شود به شدت نادر است زیرا در مرحله قبل از تخلیه احشاء مرغ، سر از لاشه جدا می‌شود ولی تذکرات لازم به کشتارگاه مربوطه داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود در مواجه با چنین مواردی می‌توانند مرغ را به واحد فروشگاهی که از آن خریداری کردند برگردانند یا از طریق شماره 1512 با دامپزشکی خراسان رضوی ارتباط برقرار کنند.

قربان زاده در پایان بیان کرد: لازم به ذکر است واحدهای فروشگاهی نیز موظفند نسبت به تحویل مرغ و تعویض آن اقدام و آنها نیز مراتب را جهت پیگیری‌های بعدی به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
1
1
عزیز بزرگوار
مگر اطلاع ندارید که وجود تانکهای آبی خنک کننده در کشتارگاهها ممنوع است
چرا اجازه میدهید؟
لطفا پاسخ داده و شفاف سازی کنید

بدیهی است که اگر تانک اب و روش غوطه وری را داشته باشید ، خونابه فراوان هم خواهید داشت که غیر مجاز هست
محسن آهنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
0
استاد بزرگوار آقای دکتر قربان زاده درود بر شما
نظر شما
ادامه