کد خبر: ۶۵۵۶۴
 

حکیم مهر: یک خفاش کوچک با وزن تنها 8 گرم موفق شد از رکورد 2025 کیلومتری لندن به روسیه پرواز کند، قبل از اینکه توسط یک گربه کشته شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از BBC ، پس از سفر گسترده، خفاش پیستریل ماده ناتوسیوس مورد حمله گربه ای قرار گرفت و توسط ساوتلانا لاپینا ساکن روسی در روستای کوچک مولگینو در منطقه پسکوف بر روی زمین پیدا شد.

او توسط گروه توانبخشی خفاش روسی نجات یافت، اما بعداً جان باخت.

پیپترل ناتوسیوس بزرگتر از انگشت شست انسان نبود و بال او با حلقه باغ وحش لندن مشخص شده بود.

 «برایان بریگز» ضبط کننده خفاش که در سال 2016 در پارک کوچک دریاچه  Bedfont در نزدیکی هیترو در لندن به حیوان کوچک گوش زنگ زده بود، گفت که سفر او تا اینجا بسیار هیجان انگیز بود.

وی افزود: این بسیار عالی است که بتوانم در حفاظت از این حیوانات خارق العاده کمک کرده و در مورد زندگی جذاب آنها اطلاعات بیشتری کسب کنم.

این سفر یکی از طولانی ترین سفرهایی است که یک خفاش در سطح جهان ثبت کرده و دورترین سفر شناخته شده از بریتانیا در سراسر اروپا است. این تنها حرکت طولانی مدت است که از غرب به شرق به این شکل ثبت شده است.

برتری این دستاورد تنها یک خفاش دیگر در اروپا است: یک پیستریل ناتوسیوس که در سال 2019 از لتونی به اسپانیا 1،381 مایل حرکت کرد.

 «لیزا وورلینگ» سرپرست خدمات حفاظت در  Trust Conservation Trust  ، گفت: "این یک سفر قابل توجه و طولانی ترین سفری است که ما از خفاش های بریتانیایی در سراسر اروپا می شناسیم. چه المپیکی!

"سفر او یک یافته علمی هیجان انگیز و قطعه ای دیگر در پازل مهاجرت خفاش ها است. حرکات لوله های ناتوسیوس در اطراف انگلستان و بین انگلستان و قاره تا حد زیادی اسرار آمیز است.”

کارشناسان خفاش در انگلستان و روسیه علاقه مند به گسترش برد  Nistusius ‘pipistrelle’ هستند که به  تغییر آب و هوابه اطلاعات بیشتر برای درک کامل این اثرات و تأثیر آب و هوای گرمتر در آینده بر روی گونه ها ضروری است.

از زمان اجرای پروژه ملی  Pipistrelle Nathusius در سال 2014 برای روشن ساختن رفتارهای پرورش ، توزیع و مهاجرت آنها ، بیش از 2600 پیپتریل ناتوسیوس در انگلستان ثبت شده است. مستعمرات در کنت ، نورتومبرلند ، ساری و لندن بزرگ مشاهده شده است .
 
نظر شما
ادامه