کد خبر: ۶۵۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: بقایای استخوان فک نخستین سگ شکاری اروپا در گرجستان کشف شد که قدمتی حدود ۱.۸ میلیون سال دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بقایای استخوان فک نخستین سگ شکاری اروپا به همراه بقایای یک انسان در یک سایت باستان شناسی در گرجستان پیدا شد.

دانشمندان بقایای استخوان فک یک سگ بزرگ را در این سایت کشف کردند که قدمت آن به ۱.۸ میلیون سال قبل برمی گردد و نخستین سگ شکاری در اروپا بوده است. مطالعه‌ای که از سوی کارشناسان دانشگاه فلورانس انجام شده، نشان داده که بقایای استخوان موجود در محوطه باستانی «دمانیسی» به همراه بقایای انسانی در گرجستان متعلق به نوع (Xenocyon بیگانه گرگ)، سگ شکاری اوراسیایی است که در شرق آسیا وجود داشته.

این کارشناسان اعلام کردند: بقایای سگی که کشف شده نشان می‌دهد که این نوع می‌تواند از نوادگان سگ‌های شکاری آفریقایی باشد و به احتمال زیاد قبل از حضور آنان در سراسر جهان، در کنار انسان‌های اولیه در گرجستان زندگی می‌کرده‌اند.

بر اساس این مطالعه، قدمت استخوان‌های کشف شده در سایت باستان شناسیگرجستان بین ۱.۷۷ - ۱.۷۶ میلیون سال است و به این ترتیب اولین نخستین مورد شناخته شده از یک سگ شکاری در اروپا شناخته می‌شود. بر اساس این واقعیت که دندان‌های استخوان فک پیدا شده خوردگی و پوسیدگی نداشته است، محققان به این نتیجه رسیدند که او یک سگ بسیار جوان بوده و حدود ۳۰ کیلوگرم (۶۶ پوند) وزن داشته است.

تجزیه و تحلیل مشخصات دندان این سگ شباهت‌هایی با سایر گونه‌های سگ‌های وحشی مشابه در همان دوره زمانی را نشان داد. این ویژگی‌ها به متخصصان این امکان را می‌دهد که این سگ‌ها را به عنوان بسیار گوشتخوار با رژیم غذایی مبتنی بر ۷۰ درصد گوشت درجه بندی کنند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی این استخوان فک که قدیمی‌ترین بقایای سگ شناخته شده جهان است، نشان داد که سگ‌ها از سوی انسان‌هایی که در اوراسیا زندگی می‌کردند حدود ۲۰ تا ۴۰ هزار سال پیش اهلی شده اند.

«دکتر کریشنا ویراما»، استادیار تکامل در دانشگاه استونی بروک اعلام کرد که این یک مطالعه بسیار پیچیده است که شامل تعدادی از نسل‌ها می‌شود که در آن ویژگی‌های متمایز سگ‌ها به تدریج تکامل یافته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
0
0
جهت اطلاع شما که می فرمایید غربزدگی است می گوییم که سگ نژاد صرابی یا persian mastif را ایرانیان در ماقبل تاریخ و قبل میلاد مسیح برای جنگ با سوارکاران دشمن استفاده می کردند. بسیار سگهای قوی و عظیم الجثه هستند و ۲ تا از مجسمه این سگها در کاخ آپادانا در در تخت جمشید پیدا شد که یکی از آنها در موزه ملی در تهران است که من شخصأ آن را دیده‌ام. اگر اطلاعات بیشتر راجع به سگ صرابی خواستی بگو تا بهت بدم تا ببینی که سگ از غرب نیامده و ما نژاد اصیل ایرانی داریم.
نظر شما
ادامه