کد خبر: ۶۶۱۶۱

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کمبود نهاده و ممنوعیت صادرات مهم ترین مشکل کارخانجات تولیدی کنسانتره دام و طیور در خراسان جنوبی است و امسال محصولات تولیدی این کارخانجات صادر نشده است و تنها در بین دامداران و مرغداران استان توزیع می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، «دکتر محمد اصغرزاده» اظهار داشت: 17 کارخانه تولیدی کنسانتره دام، طیور و آبزیان در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این کارخانه ها در شهرستان های بیرجند، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، قاین، سرایان، فردوس، بشرویه و خوسف مستقر هستند.

وی با بیان اینکه محصولات تولید این کارخانجات به صورت ماهیانه توسط بخش دولتی پایش می شوند، افزود: نمونه گیری ادواری از محصولات این کارخانجات اجرا می شود و مسئول فنی کارخانه با تایید دامپزشکی در حین تولید همواره در کارخانه مستقر است.

اصغرزاده در خصوص صادرات محصولات تولیدی این کارخانجات عنوان کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات و اهمیت تامین مصرف داخل استان محصولات تولیدی این کارخانجات امسال به هیچ منطقه ای صادر نشده است و در بین دامداران و مرغداران استان توزیع می شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به میزان خوراک دام توزیع شده بین دامداران خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 میلیون و 280 هزار و 775 کیلوگرم خوراک دام تولید شده توسط این کارخانجات بین دامداران استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت 11 میلیون و 429 هزار و 515 کیلوگرم خوراک و مکمل طیور، 23 میلیون و 263 هزار و 95 کیلوگرم دان مرغی و 10 هزار خوراک ماهی توسط این کارخانجات در استان توزیع شد.

اصغرزاده در پایان با بیان اینکه کمبود نهاده و ممنوعیت صادرات مهم ترین مشکل این کارخانجات است، گفت: با توجه به اینکه نهاده ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود این کارخانجات اجازه صادرات را ندارند.


نظر شما
ادامه