کد خبر: ۶۶۲۹۲

حکیم مهر: رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد از شناسایی ۱۳ کانون بیماری هاری حیوانی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اعلام کرد: ۴۸ درصد گزش‌ها در استان یزد توسط گربه اتفاق افتاده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مینو سپهر» اظهار کرد: سال گذشته در استان تعداد ۱۳ کانون بیماری هاری حیوانی(موارد مثبت هاری حیوانی) شناسایی و کنترل شد و در سال جاری نیز تاکنون ۱۳ کانون بیماری هاری حیوانی شناسایی شده که با اقدامات درمان پیشگیری موثر، مورد ابتلا به هاری انسانی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین و رایج‌ترین روش انتقال و مواجهه با ویروس مولد بیماری هاری گزیده شدن توسط حیوان هار است و با توجه به این که کشور ایران در منطقه اندمیک بیماری هاری طبقه‌بندی شده، هرگونه گزش توسط حیوانات مخزن بیماری، مشکوک به هاری تلقی شده و نیازمند اقدامات درمان پیشگیری از بیماری است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان افزود: ۸۰ درصد گزش‌ها در کشور توسط سگ اتفاق افتاده و این در حالی است که در استان یزد گربه، ۴۸ درصد گزش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، سپهر در پایان نیز گفت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه بالغ بر ۵۹ هزار نفر در دنیا به دلیل ابتلا به هاری جان خود را از دست می دهند که در کشور ما براساس آمارها در سال گذشته، این رقم پنج نفر بوده است.

 
نظر شما
ادامه