کد خبر: ۶۶۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سازمان دامپزشکی کشور گفت: به زودی تفاهم نامه مشترک همکاری های قرنطینه ای بین ایران و ارمنستان به امضا خواهد رسید.
دکتر سید محسن دستور، رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب اظهار داشت: پیش نویس این تفاهم نامه تهیه و پیشنهادات ایران به طرف ارمنستانی اعلام شده است.
وی افزود: در انتظار دریافت نظرات کشور ارمنستان هستیم اما به نظر می رسد با کلیات این تفاهم نامه، موافق هستند.
دستور خاطر نشان ساخت: تا پایان سال، تفاهم نامه همکاری مشترک قرنطینه ای بین دو کشور به امضا خواهد رسید.
وی در ارتباط با تفاهم نامه همکاری امضا شده برای گسترش تبادل دام زنده بین دو کشور، تصریح کرد: اولویت سازمان دامپزشکی، واردات دام زنده به ایران نیست.
رییس سازمان دامپزشکی ادامه داد: قطعا اولویت ایران تامین نیازهای خود از طریق دام های کشتار شده و به صورت گوشت است.
وی گفت: در حال حاضر واردات به صورت محدود انجام می شود اما در قانون، واردات دام زنده به کشورها منع نشده است.
دستور اظهارداشت: در صورتی که ایران مایل به واردات دام زنده از کشور ارمنستان باشد، اقدامات قرنطینه ای باید در کشور مبدا انجام شود و پس از اطمینان از سلامتی دام و صدور گواهی های اولیه بهداشتی، صادرات انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: پس از ورود دام به کشور، در کشتارگاه های مرزی عمل ذبح انجام خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی از تبریز
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
یواش یواش منتظر واردات دام بزرگ از ارمنستان هم باشیم .چون تنها مشکل در ای اچ ار ایران استفاده از پودر گوشت در تغذیه دام ها بود که دکتر باغیان قرار بود این اطمینان را بدهندکه در تغذیه دام از پودر گوشت استفاده نمی کنند .اما این که مطالعات کتابخانه ای و مطالعات مربوط به ریسک انالیز در این کشور صورت داده ایم من بعید می دانم چون در ان صورت به هیچ وجه امکان و اجازه واردات دام زنده را اصلا نمی دادیم .
در زمینه اجرای صحیح قرنطینه در مبدا و دقت کامل همکاران اعزامی بخش دولتی !! همین بس که در مجوز واردات گوسفند نر زیر 6 ماه تاکید شده بود اما همه این بره های نر در کشتارگاه تبریز قبل از کشتار بره زاییده بودند ....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه