کد خبر: ۶۶۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - ایران با پشت سر گذاشتن روسیه ، تبدیل به بزرگ ترین بازار صادرات گوشت گاو برزیل شده است.

انجمن صادر کنندگان گوشت گاو برزیل به تایمز مالی اعلام کرده است که ایران با پشت سر گذاشتن روسیه در سال جاری میلادی تبدیل به بزرگ ترین بازار صادارت گوشت گاو برزیل شده است.

فرناندو سامپایو رییس انجمن صادر کنندگان گوشت گاو برزیل با اعلام این مطلب افزوده است که ایران در ماه آگوست سال جاری میلادی ( مرداد 1390) با واردات 61 میلیون و هفتصد هزار دلار گوشت گاو از برزیل رتبه نخست را در بازارهای صادراتی برزیل کسب کرده است.

سامپایو به تایمز مالی گفت :‌" ایران به یکی از مهم ترین شرکای تجاری برزیل تبدیل شده است. ما در سال های اخیر روابط تجاری نزدیک تری برقرار کرده ایم ."

وی افزود :‌" ایران مشتری ویژه ماست ، چون مواد گران می خرد و به موقع هم پرداخت می کند ."
بنابر این گزارش برزیل علاوه بر صادرات گوشت گاو یکی از عمده ترین صادر کنندگان شکر و سویا به ایران است .
طبق گزارش وزارت تجارت و صنایع برزیل ، در شش ماه نخست سال 2011 تنها 37 درصد از ارزش واردات ایران از برزیل ، گوشت گاو بوده است .

گفتنی است روسیه در سال 2010 بزرگ ترین وارد کننده گوشت گاو از برزیل بوده است اما به دلیل افت واردات روسیه از برزیل ، ایران در سال 2011 جای روسیه را پر کرده است .

دهه ها بود که اتحادیه اروپا در مجموع بزرگ ترین وارد کننده محصولات گوشتی برزیل بود اما پس از بحران مالی سال 2008 ، واردات گوشت کشورهای اروپایی از برزیل کاهش یافت و در سال 2010 به 713 میلیون دلار رسید.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
0
0
واقعا به خاطر کسب این مقام باید از تمامی مسوولین مرتبط با تولیدات دامی داخل کشور تشکر بشه.دست همه مسئولین درد نکنه.
دکتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
این مقام اولی جز بی تدبیری دست اندرکاران ومسئولین تولیدات دامی نیست.هر مقام اولی چیز خوبی نیست.نظر شما را به اون قسمت از فرمایشات جناب سامپایو جلب میکنم که فرموده بودند گران میخرد و به موقع پول میدهند.روسیه قیمت گوشت خود را حدودا چهارماهه پرداخت میکند و ایران با آنکه گرانتر میخرد؛باید نقداً وقبل از بارگیری پرداخت نماید.در ثانی اگر جلو جلو پرداخت نکند به هیچ عنوان حتی یک راس گاو برای ایران کشتار نمیکنند.این شریک خوب برزیل تنها بند کیف خوبی دارد.
دد
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
0
یکی هم میخواد گوشت ارزان به دست مردم بدبخت برسونه شما مدعی هستید من که کانادا رفته بودیم خرج خوراک مردم خیلی ارزان تر از ایران بود کمی هم خداترس باشید
یک دامپزشک
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
0
0
احتمالا تمام گاوداری های استان لرستان تا دوسال دیگربرچیده شود
نظر شما
ادامه