کد خبر: ۶۶۸۷۳

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: قانون هیچ اشاره‌ای به میزان پرداخت غرامت در قبال آسیب حیوانات وحشی به دام های اهلی نکرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما مرکز مازندران، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با مجموعه خبری ۲۰ و ۴۵ دقیقه امشب به حمله حیوانات وحشی به برخی از دام‌های شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت:عامل انسانی از جمله شکارچیان غیرمجاز زمینه ساز بروز چنین حوادثی بوده و به خاطر دخالت بیش از حد در طبیعت و تغییر بی رویه کاربری‌ها در زیستگاه وحوش نظیر پلنگ، خرس و گرگ زمینه حمله آنان را به روستا‌های حاشیه جنگل‌ها فراهم کرده است.

«ابراهیمی» افزود: در چند سال گذشته شکارچیان غیرمجاز غذای اصلی حیوانات وحشی در طبیعت را از بین بردند در نتیجه برای یافتن غذای مورد نیاز ناچار به دام‌های روستا‌های حاشیه جنگل حمله می‌کنند و سبب خسارت به دامداران می‌شود.

او با بیان اینکه این امر سبب شد تا تعارض بین حیات وحش و جامعه دامپروری و کشاورزی زیاد شود، گفت: راه حل نجات و حفاظت از حیوانات وحشی موجود در طبیعت و سایر گوشتخواران بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامپروری است که زیر مجموعه جهاد کشاورزی این کار باید صورت گیرد.

ابراهیمی با بیان اداره کل حفاظت محیط زیست صاحب محیط زیست نیست و فقط نقش حفاظت را برعهده دارد تاکید کرد: هیچ اعتباری بابت پرداخت به دامداران به محیط زیست پرداخت نمی‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه مکانیزم پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزان باید فعال شود، افزود: قانون به میزان پرداخت غرامت در قبال آسیب حیوانات وحشی به دام به جز انسان اشاره‌ای نکرده است، اما با این وجود، این قانون، سازمان حفاظت محیط زیست را به عنوان مسئول مدنی پاسخگویی به چنین حوادثی می‌داند.

 
نظر شما
ادامه