کد خبر: ۶۶۸۹۵

حکیم مهر: نشست صمیمی «حجت‌الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر محمدصادق بصیری» معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، «حجت الاسلام محمد قاسمی زاده» نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در محل استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «حجت‌الاسلام دکتر سید اسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: استان کرمان استانی زرخیز و پهناور است که معدن نیروهای کارآمد ملی و مرکز پرورش انسان های بزرگ می باشد.

موضوع حلیت غذا بخشی از امنیت غذایی می باشد/ دامپزشکان مدافعان خاموش سلامت اند

حسینی مقدم گفت: دغدغه اول هر کشوری موضوع امنیت غذایی آن کشور است که در کشورهای اسلامی موضوع حلیت غذا بخشی از این امنیت غذایی می باشد. سلامت غذا (سلامت فرآورده های گوشتی) بر عهده سازمان دامپزشکی است که در واقع سازمان دامپزشکی مدافعان خاموش سلامت اند.

وی افزود: هر محصول دامی که بناست از این مسیر عبور کند همکاران ما در مجموعه دامپزشکی سلامت آنرا تأمین می‌کنند. بخشی از این امنیت غذایی حلیت آن است که ماموریتی است که حوزه نمایندگی ولی فقیه به نمایندگی از مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی آنرا دنبال می‌کنند.

حسینی مقدم گفت: اقدامات سازمان دامپزشکی کشور در کنترل بیماریهای دام در سراسر دنیا خیره‌کننده و چشمگیر است. بیش از  ۸۰۰ بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد که دامپزشکان مانع از بروز این بیماری ها می شوند.

وی گفت: در استان کرمان، کشتارگاه تینا پروتئین می تواند فرصتی برای توسعه هم برای تامین سلامت مردم و هم ایجاد اشتغال و... باشد. از استانداری تقاضا داریم کارگروهی برای بهره برداری از این کشتارگاه ایجاد گردد.

حسینی مقدم گفت: امیدواریم که مسئولین استانی با دیدگاه ویژه‌ای به مجموعه دامپزشکی نگریسته و از آنها حمایت نمایند. موضوع نظارت شرعی یکی از برکات بسیار بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان‌ کرد: آثار ذبح حرام بر کسی پوشیده نیست که از نتایج آن در پی داشتن معضلات اساسی جامعه است. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نظارت بر ذبح و صید شرعی به تصویب مجلس رسید و بصورت حلال در آمد. در سراسر کشور بیش از ۵۰۰ کشتارگاه وجود دارد که ناظران شرعی در آنها حضور دارند.

حسینی مقدم با بیان اینکه ناظران شرعی مبحث شورای فرهنگی در کشتارگاهها را دنبال می‌نمایند، گفت: از کارهای خوبی که ناظران شرعی دنبال می‌کنند، بحث فعالیت‌های فرهنگی در کشتارگاه‌ها می باشد که نیاز به توجه بیشتری دارد.

 

نظر شما
ادامه