کد خبر: ۶۷۰۴۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
پیشنهاد عجیب مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران:
«علی مفاخریان» با اشاره به کمبود نیروی دامپزشک در شهرداری تهران، افزود: هر دامپزشک در طول سال موظف به عقیم‌سازی تعدادی سگ بدون صاحب شود ...

حکیم مهر: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تازه‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در حوزه جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و کنترل جمعیت موش‌های پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهر، «علی مفاخریان» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت جمع‌آوری، عقیم‌سازی و رهاسازی سگ‌های بدون صاحب در شهر تهران با توجه به برودت هوا و افزایش ورود سگ‌ها از محیط‌های بیرون شهری به داخل شهر گفت: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب از نظر قانونی برای جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است و این وظیفه بر اساس قانون بر عهده شهرداری تهران است که برای این امر از سال‌ها قبل مراکزی را در پایتخت برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب احداث کردیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به ظرفیت مراکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر میزان ورودی و خروجی سگ‌های بدون صاحب به مراکز نگهداری با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، با مشکل مواجه می‌شویم.

مفاخریان در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ظرفیت مراکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب چند قلاده است، گفت: ظرفیت مراکز جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب با توجه به شرایط موجود متغیر است اما در حال حاضر نزدیک به ۲۵۰۰ قلاده سگ بدون صاحب در مراکز شهرداری نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در چند نوبت فراخوان‌های متعدد برای واگذاری سگ‌های بدون صاحب به افرادی که متناسب با شرایط کار و محل زندگی خود به این حیوانات نیاز دارند منتشر کرد که متاسفانه استقبال خوبی از این فراخوان‌ها نشد.

علت استقبال نکردن مردم از گرفتن سگ‌های بدون صاحب از شهرداری

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا مردم از گرفتن سگ‌های بدون صاحب از سوی شهرداری استقبال نمی‌کنند، گفت: شهرداری تهران تمام هزینه‌های جمع‌آوری، عقیم سازی و واکسیناسیون سگ‌های بدون صاحب را انجام می‌دهد و زمانی که می‌خواهد آنها را رایگان به افراد واگذار کند، استقبال نمی‌کنند. زیرا بیشتر افراد به نگهداری سگ‌های تزئینی تمایل دارند و به اقدام‌های شهرداری تهران در این زمینه نگاه مثبتی ندارند.

مفاخریان ادامه داد: یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در استقبال نکردن شهروندان از واگذاری سگ‌های بدون صاحب نبود اطلاع‌رسانی درست و قوی در این زمینه است که باید به موضوع اطلاع‌رسانی در این زمینه توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: باید بر این نکته تاکید کنم که در موضوع جمع‌آوری سگ‌ها شهرداری تهران به هیچ عنوان وارد بحث جمع‌آوری سگ‌های دارای صاحب نشده و موضوع برخورد با پدیده سگ‌گردانی در حیطه اختیار نیروی انتظامی است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: از دیگر اقدام‌های مدیریت شهری در زمینه ساماندهی سگ‌های بدون صاحب احداث آبشخور، آشپزخانه و درمانگاه است که در این بخش مرکز پردیس مهر در شرق تهران تکمیل و راه‌اندازی شده است.

هزینه عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب برای شهرداری

مفاخریان با اشاره به هزینه‌دار بودن جمع‌آوری، عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بدون صاحب برای شهرداری تهران ادامه داد: برای تامین هزینه‌های جاری این اقدام سازمان دامپزشکی باید وارد عمل شود تا با استفاده از ظرفیت دامپزشکان، فرآیند عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب تسریع شود زیرا ظرفیت مدیریت شهری در این امر تنها عقیم‌سازی ۱۰ سگ در روز است.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه عقیم‌سازی هر سگ برای شهرداری تهران چه مبلغی است، بیان کرد: در حال حاضر هزینه ریالی عقیم‌سازی هر سگ برای شهرداری تهران بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: با توجه به کمبود نیروی دامپزشک در شهرداری تهران باید سازمان دامپزشکی عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب برای دامپزشکان را به عنوان نوعی تکلیف قرار دهد تا به عنوان مثال هر دامپزشک در طول سال موظف به عقیم‌سازی تعدادی سگ بدون صاحب شود.

مفاخریان در پاسخ به این سوال که دیگر چالش شرکت ساماندهی شهرداری تهران در جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب چیست، گفت: یکی دیگر از موضوعات چالش‌برانگیز، رهاسازی سگ‌های بدون صاحب در طبیعت است که سازمان محیط زیست با استدلال تاثیر منفی بر محیط زیست مخالف این اقدام است. همین امر موجب می‌شود میزان ورودی سگ‌های بدون صاحب افزایش اما خروجی آن کاهش داشته باشد

وی بیان کرد: باید سازمان محیط زیست و حامیان حیوانات راضی شوند که سگ‌های بدون صاحب بعد از عقیم‌سازی و واکسیناسیون در محیط‌های طبیعی آزادسازی شوند و این اقدام به الگویی بدل شود که متاسفانه سازمان محیط زیست تا به امروز پای کار نیامده است.

هزینه‌کرد ۴ میلیارد تومان برای مقابله با موش‌های پایتخت

مفاخریان در تشریح آخرین اقدام‌های انجام‌شده برای مقابله با موش‌های سطح شهر و از بین بردن کلونی‌های آن گفت: در موضوع کنترل جمعیت و از بین بردن موش‌های سطح شهر به تازگی جلسه‌ای با مناطق ۲۲گانه پایتخت داشتیم و مشکلات پیمانکاران در این زمینه احصا شد.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه‌ها هزینه نگهداری طرح مبارزه با موش از طریق بودجه جاری و تامین نقدینگی آن است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: پیشنهاد ما در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران این بود که برای حل مشکل هزینه طرح کنترل جمعیت موش‌های پایتخت، هزینه به شکل رفت و روب و نگهداشت دیده شود.

مفاخریان در پاسخ به این سوال که هزینه مورد نیاز برای اجرای طرح کنترل و کاهش جمعیت موش‌های پایتخت در سال چه مبلغی است، گفت: هزینه سالانه برای اجرای طرح کنترل و کاهش جمعیت موش‌های تهران به شکل سالانه رقمی حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدام‌های انجام شده در این زمینه تغییر نوع سم‌های مصرفی برای کنترل و کاهش جمعیت موش‌های پایتخت است و در کنار این اقدام نیز طرح ضربتی به مدت نزدیک به ۲ هفته از تاریخ ۲۸ آبان تا ۴ آذر در دست اجراست که موش‌ها به همان روش کوب و طعمه‌گذاری از بین می‌روند.

مشکل موش‌های پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا طرح تازه‌ای برای از بین بردن موش‌های پایتخت با توجه به مقاوم شدن آن‌ها در برابر سم‌های مصرفی در دستور کار است یا خیر، گفت: طرح دیگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است که در اجرای آن از سیستم برق استفاده می‌شود که به دلیل احتمال خطر برای شهروندان این طرح هنوز اجرایی نشده و در حال بررسی برای کاهش خطرپذیری آن است.

مفاخریان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر با توجه به تماس‌های مردمی به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در کدام مناطق بیشترین شکایات مردمی در زمینه کلونی موش‌ها ثبت شده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که پیام‌ها در این زمینه نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است اما همچنان مناطق مرکزی پایتخت بیشترین ثبت شکایت در این زمینه را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر شکل مخازن زباله در پایتخت می‌تواند به جلوگیری از غذارسانی به موش‌ها کمک کند، گفت: تغییر شکل مخازن جمع‌آوری زباله نیز بسیار مرتبط با شکل استفاده شهروندان از مخازن است. در بسیاری از کشورها شاهد این هستیم که هیچ سطل زباله‌ای وجود ندارد. اما هیچ زباله‌ای در کوچه و خیابان آن به چشم نمی‌خورد و عکس این اتفاق نیز در تهران مشاهده می‌شود که با وجود سطل‌های زباله و خالی شدن روزانه ۵ بار آن‌ها باز هم اطراف مخازن شاهد زباله هستیم.

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
11
باشد به شرطی که دولت و مجلس هم شما را مجبور به رایگان کردن حمل و نقل شهری و عدم پرداخت عوارض سالانه توسط مردم کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
البته در قوانین برخی کشورها چنین تکلیفی بر عهده دامپزشکان نهاده شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اون برخی کشورهای خیالی که میگی، پزشکان هم به مردم خدمت رایگان میدهند. ولی این رایگان ها بخاطر بیمه و قراردادهای خیریه ی بین موسسات و کلینیک هاست .
اگر هم قبول نداری، ما منتظر رایگان کردن خدمات شهرداری بدون اخذ عوارض از مردم و بلیط و.. هستیم
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
5
عجب دنیایی شده مگه شما خدماتت رایگانه که دامپزشک رایگان کار کنه
نیروی جهادی و انقلابی
|
United States of America
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
21
4
چند دلیل محکم برای معدوم سازی ( نه عقیم سازی) سگ وجود دارد.
دلیل اول: سگ از نجاسات است و در فرهنگ ما جایی ندارد. همانطور که از آیات و روایات بر‌می‌آید سگ موجودی نجس است و بجای عقیم سازی همه باید معدوم شوند تا ریشه ناپاکی‌ها زده شود.
دلیل دوم: در فرهنگ اسلامی-ایرانی جای حیوان در طویله است و بر همین اساس حیواناتی مثل شتر، گاو، گوسفند، مرغ، بوقلمون ارزشمند هستند ولی نه براساس حیواناتی مثل سگ و گربه که خانه محل زیست انسان را طویله کنیم.
دلیل سوم: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر شکل ممکن سعی در تهاجم فرهنگی دارند و سعی در این دارند که جای خالی عاطفی خانواده‌ها را به جای فرزندآوری و چندین فرزندی با سگ و گربه پر کنند تا نیازی به فرزندآوری نباشد و نظام را ضعیف کنند که بارها مقام معظم رهبری در این مورد هشدار داده‌اند پس به هر نحو ممکن باید جلوی این سگ بازیها گرفته شود تا خانواده‌ها تشویق به چند همسری و چندین فرزندی شوند و خلأ عاطفی خود را با سگ و گربه پر نکنند.
در آخر هم ما پیروزیم و مشت محکم بر دهان استکبار جهانی خواهیم زد.
یا علی مدد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
فعلا که مشت محکمتون تو دهن ملت زدید الان هم میخواهید تو دهن حیوانات بی گناه بزنید که ده ها هزار سال است در کنار انسان هستند.
فقط منتظر مشت ما هم باشید که خیلی خیلی نزدیک است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
تو اگه خودت رو واقعا نیروی جهادی و انقلابی میدونی ، حالا که نظرت اینه که نجاسات و ناپاکی باید از بین بره ، پس برو آتش به اختیار عمل کن و ........................
هیچ نیروی جهادی و انقلابیِ واقعی این تفکرات غیر دینی و غیر معقول را توی مغزش راه نمیده. درسته که اسلام سگ را نجس اعلام میکنه ولی نگفته سگ ها را از بین ببرید. پیامبر اسلام و هیچ کدام از اهل بیتشم چنین نظری نداشتند. فقط سفارش کردند که سگ را توی زندگیهاتون نیارید و بجز برای نگهبانی از مِلک و گلّه خرید و فروشِ سگ نکنید. تو یه بررسی بکن ببین دینت چیه!!!
همینجوری اسلام را وارونه معرفی میکنید.
همین سگ نجس برای زندگی انسان خیلی هم مفیده و اگه قرار بود معدوم بشه خدا خلقش نمیکرد.
تو اگه میخوای چندتا همسر و چندین فرزند داشته باشی، برو همسرِ اولِ خودت رو راضیش کن. به سگ ها چیکار داری؟!
اون آخر نوشتی «یا علی مدد»!!!! برو احادیث و رفتار امام علی و سایر ائمه را در مورد سگ سرچ کن و مطالعه کن و سعی کن دیگه افراط نکنی و از پیشوای دینت جلو نزنی که بدجور عقب میافتی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
یه آیه از آیات متعددی که درباره نجاست سگ ادعا کردی رو با معنیش بنویس!
اگر نتونستی همینجا عذرخواهی کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
کلا از فکر هم استفاده ای میکنید !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
پول مفت دولت رو می گیری که بر علیه دامپزشکان صحبت کنی؟ شما چنین حقی نداری. الکی هم از جهادی و انقلابی گری دم مزن که اگه اوضاع عوض بشه تو سریع تر از همه رنگ عوض می کنی
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اقای جهادی چقدر به خودت میبالی که ..... را دیگران می خونن نجاست ان افرادی هستند که .................
جهادی و انقلابی( نویسنده کامنت اصلی)
| Germany |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
هر کشور قوانین خاص خودش را داره و ما هم کشور اسلامی هستیم. چیه وقتی حکیم مهر خبر می‌زنه استارالیا می‌خواهد ۱۰ هزار اسب بکشد که توسط پادشاه یا رهبر جزیره استارالیا تعیین شده همه کف و هورا می‌کشید و به‌به و چه‌چه می‌کنید و دم از قوامین آنها می‌زنید ولی نوبت به قوانین ما که رسید فقط دهانتان به اعتراض باز می‌شه؟ هر کشوری قانون خاص خودش را داره و در‌کشور‌ما سگ اول نجسه و دوم مانع سیاست افزایش جمعیت و فرزندآوری میشه که بارها توسط شخص اول کشور هم هشدار داده شده. چیه مال شما و غربی‌ها و استارالیایی‌ها ماله ولی مال ما بیت‌الماله؟ خوب کشور ما هم قانون خاص خودش را داره.
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
بزرگوار چرا خودت رو بجای دوستان جهادی و انقلابی جا میزنی. معلومه برای اینکه برای این دوستان حرف بخری مطالب بالا رو نوشتی و البته با کامنت های دوستان معلومه به هدفت نرسیدی . دم خروس حرفات از آخرین جمله بی ربط شما به موضوع بدجور زده بیرون . در آخر به شما عرض میکنم در فرهنگ ما سیر کردن یک حیوان گرسنه ولو سگ باشه اسباب عاقبت بخیری است . اگر مقداری آب داشته باشی و حیوان تشنه ای در کنار شما باشه و شما دسترسی به آب نداشته باشی حق نداری با آن وضو بگیری . چطور به این نتیجه رسیدی که باید سگ ها رو قتل عام کرد را نمیدونم.راستی اگر جهادی هستی چرا از فیلترشکن استفاده میکنی با پرچم آمریکا و رومانی پیام میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
فراموش نکن سگ حیوانی هست که اموزش پذیره به عنوان‌نگهبان و برای کمک به نابینایان و برای کمک به پلیس مثلا شناسایی مواد مخدر و افراد خاص برای افراد مبتلا به اوتیسم و...
کاملا مخالف غذا دادن به سگ ولگردم چون جمعیتشون خیلی زیاد شده ولی حرفتون خیلی غیر منطقی هست
التماس تفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
2
7
سگهای ولگردآسیب جبران ناپذیری به طبیعت میزنند لطفا به آنها غذای دستی ندهید..آنها تعادل طبیعی حیوانات حومه شهر را بهم زده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
4
سلام دوستان عزیز
سالها تحقیق کردم و از علمای گوناگونی سوال پرسیدم
هیچ آیه ای مبنی بر نجس بودن سگ وجود ندارد بلکه بر اساس یکسری روایات که منبع آن نیز شاید مشخص نباشد، عنوان می گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
نیاز به آیه و حدیث نداره از عقلت استفاده کن مثلا تحصیل کرده هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
0
3
نیاز به آیه و حدیث نداره از عقلتون استفاده کنید مثلا تحصیل کرده هستید (منظورم اشخاصیه که بحث نجس بودن سگ رو پیش میکشند) اون شخصی که خودش و نیروی جهادی معرفی کرده میخواسته همینجوری کامنت ها رو به آشوب بکشه بخنده فکر نمیکنم هیچ انسانی اینقدر نادان باشه البته که از تفکر طالبانی بعید نیست
پاسخ ها
نویسنده همان کامنت جهادی
| Germany |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
چیه اگر یک کشور غربی این کار را بکند کف و سوت می‌زنید مثلأ استارالیا ۱۰ هزار اسب وحشی کشت و شماها گفتید قانون کشوره ولی به ما که رسید انگار باید کشور را ول کنیم به امان خدا؟ کشور ما هم قانون داره خوب و در قوانین و شریعه کشور ما اول سگ نجس است و دوم مانع فرزندآوری می‌شه و نسل کشور را کم می‌کند. مال شکا و غربی‌ها ماله ولی مال ما بیت الماله؟ عجب شما خودتان را به نفهمیدن زدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
نمردیم فهمیدیم سگ مانع فرزند آوری میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
شما پول ها رو تو شهرداری ....... کنین بعد به زور متوسل بشین . تفکر ........ داره این یارو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
1
اقای جهادی و انقلابی بیا با من بحث کن. قول میدم با کمال احترام با شما مباحثه کنم. تاریخی و علمی و منطقی
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
کارخوبیه. بخش دولتی که شبها میره کشتارگاه مرغ میشماره.خصوصی هم بره سگها را عقیم کردن
نظر شما
ادامه