کد خبر: ۶۷۵۸۶
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
نگاه شما:
ترمیم و ارتقاء قانون سازمان دامپزشکی کشور یک ضرورت مهم به شمار می‌رود. اگر رشد کمی و کیفی نیروی انسانی در کنار این مهم به درستی دنبال و انجام شود، تحول بزرگی رقم خواهد خورد ...
 

 ۴ پاشنه‌آشیل رئیس جدید سازمان دامپزشکی و ۴۹ پیشنهاد در قالب رویکرد (نقد و کمک)

دکتر محمد لطفی‌زاده

مسئول کارگروه دامپزشکی و بهداشت عمومی جریان انقلابی دولت اسلامی
 

در پی انتصاب برادر گرامی جناب آقای دکتر آقامیری به ریاست سازمان دامپزشکی کشور، ضمن آرزوی توفیق برای ایشان بر نکات زیر تاکید می‌گردد:

 ۱. از آنجایی که دولت سیزدهم بخصوص شخص رئیس جمهور محترم فردی تحول‌خواه و با روحیه جهادی است، انتظار می‌رود مدیران این دولت نیز به رویه‌های پیشین با دید نقد کارشناسی نگریسته و به سرعت معمول اکتفا ننموده و ایجاد تحول در ابعاد گوناگون و کار جهادی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

 ۲. شخص‌محوری و استفاده از روابط بجای حاکم‌کردن ضوابط متقن هرچند ممکن است در کوتاه‌مدت اثراتی داشته باشد اما در آینده سبب عقب‌ماندگی خواهد شد. لذا آنانی که در دوره جدید ندای دیپلماسی دامپزشکی سر داده‌اند باید بدانند پی‌ریزی ساختارهای محکم و متقن از اصول انقلابی‌گری است و امیدواریم در این دوره بیش از آنکه انتساب به جریانات سیاسی مدنظر باشد، کار علمی و کارشناسی و تحکیم ضوابط نمایان گردد.

 ۳. ترمیم و ارتقاء قانون سازمان دامپزشکی کشور یک ضرورت مهم به شمار می‌رود. اگر رشد کمی و کیفی نیروی انسانی در کنار این مهم به درستی دنبال و انجام شود، تحول بزرگی رقم خواهد خورد.

 ۴. جایگاه سازمان دامپزشکی با مسئولیت‌های گوناگون حتی در شرایط فعلی و در قالب وزارت جهاد کشاورزی نیز پسندیده نیست. این را از مراسم معارفه رئیس جدید این سازمان بدون حضور شخص وزیر محترم نیز می‌توان دریافت. همه باید کمک کنند تا با ایجاد تحول و برجسته‌سازی ماموریت‌های گوناگون و مهم این سازمان و ایفای نقش محوری در تعامل با بخش‌های مختلف اجرایی و دانشگاهی زمینه ارتقاء جایگاه آن نیز فراهم آید.

 ۵. فعال کردن ظرفیت‌های مغفول دامپزشکی همراه با قطع دخالت دست‌اندازان غیرمجاز به حرفه دامپزشکی در کنار پیگیری حقوق دامپزشکان در رده‌های گوناگون که به نظر می‌رسد با تکیه بر تجربیات قبل از سوی رییس جدید سازمان دامپزشکی دور از انتظار نیست نویدبخش تحول مهمی خواهد بود.

 ۶. رییس جدید سازمان دامپزشکی کشور در کنار مزیت‌هایی چون انقلابی‌بودن، سابقه مدیریتی در مسئولیت‌های مختلف و کسب تجربه، دارا بودن روحیه کار و تلاش و بسیاری از وجوه مثبت دیگر چند پاشنه آشیل دارد که اگر از آنها مراقبت نشود احتمال موفقیت، کم خواهد شد. این موارد عبارتند از :

 ۱. دور بودن جناب آقای دکتر آقامیری از سازمان و فعالیت دامپزشکی در سالیان گذشته  […] و بعدتر نیز در زمینه اقتصادی فعالیت نموده است. این امر ضرورت استفاده از کارشناسان و مشاوران باتجربه را نمایان‌تر می‌سازد.

 ۲. از آنجایی که الگوی ماموریتی و فعالیت نظام دامپزشکی با سازمان دامپزشکی بسیار متفاوت است، مقایسه نحوه مدیریت این دو سازمان و حتی کپی‌برداری از تجربه ریاست بر نظام دامپزشکی در دهه گذشته برای امروز ساده‌اندیشی است و سبب افول و رکود می‌گردد. امید است جوان مدیر آن روز که امروز محاسن سفید او نشان از پختگی بیشتر دارد، به این مهم به خوبی واقف باشد.

 ۳. دانش در مدیریت یک سازمان تخصصی نقش اساسی دارد. اگر دوری از کار دامپزشکی سبب کمرنگ شدن آموخته‌های دو دهه قبل شده باشد، دست‌کم باید مراقب بود بدون مشورت با کارشناسان و متخصصان تصمیمی که منافع کشور را به خطر بیندازد اتخاذ نگردد. چه آنکه این تجربه تلخ در برخی مقاطع و از سوی مدیران دیگری ثبت شده است.

 ۴. انتقادپذیری یک اصل مهم در موفقیت مدیران محسوب می‌شود. اگر یک مدیر نقد را به فرمایش امام صادق علیه‌السلام هدیه پندارد و به منشور علوی خطاب به مالک اشتر در این زمینه توجه کند، قطعا راه موفقیت خویش در خدمت را هموار ساخته و در غیراینصورت با چالش‌های زیادی روبرو خواهد شد.

فراموش نکنیم هرچه در سالیان گذشته انتقاد می‌شد و در سخن نمایان بود، حالا وقت عمل به آن فرارسیده و افکار عمومی منتظر جامه عمل پوشاندن به آن وعده‌ها و ایده‌ها هستند. البته این مسئولیت امتحانی بزرگ در پیشگاه الهی هم هست که امیدواریم مدیریت جدید با حفظ روحیه دینی و انقلابی از آن سربلند و روسپید بیرون آید.

جریان انقلابی دولت اسلامی نیز که هم اینک ۴۹ پیشنهاد مساله محور در زمینه‌های گوناگون و مرتبط با سازمان دامپزشکی آماده و در اختیار دارد با رویکرد (نقد و کمک) همه ظرفیت‌های خود را به میدان خواهد آورد تا با رصد دقیق اقدامات، نقد عالمانه و منصفانه و کمک در ابعاد گوناگون زمینه موفقیت هرچه بیشتر در دوره جدید فراهم آید.

 

انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
5
5
جای تعجب دارد این سخنان
جوان مدیر آن روز شاکله ای را در سازمان نظام مرکز جا انداخته است که اکنون پس از ۱۴ سال از رفتنش از آن سمت حتی یک چوب کبریت هم به آن ساختار اضافه نشده و جالب داستان این است که پس از ایشان کسی سکاندار سازمان نظام شده که به قول شما دارای تجربیات بسیار زیاد و گرانبهای دولتی بود و با این نگرش آقای لطفی زاده اکنون باید سازمان نظام مرکز در آسمان سیر می نمود در حالیکه میبینیم حتی از اضافه کردن حتی یک وجب جای بیشتر برای خود عاجز بوده است ، همه ما رابطه شما با دکتر آقامیری را میدانیم آقامیری هم نیامده اینجا که بماند همین که بتواند همان تغییر بنیادین را در سازمان دامپزشکی ایجاد کند بزرگترین دستاورد وی خواهد بود

تعبیر دانش و نقش آن در مدیریت دامپزشکی شاید اگر بخواهیم مثال متقنی در این خصوص بزنیم شاید هیچ مثالی بهتر از خودتان نباشد شما اکنون سالهاست از فضای دامپزشکی دور هستید و در کسوت روحانیت رفته آید ولی به خود اجازه میدهید در خصوص فردی مشابه خودتان راهنمایی و اندرز بدهید و وی را راهنمایی کنید به نظر می‌رسد تجربه ایشان در این خصوص از شما بیشتر نباشد قطعا کمتر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بنده در کنار کار بالینیدر طول یک دهه، ده سال هم هست ستقیم در زمینه بهداشت مواد غذایی و سایر ابعاد مرتبط با دامپزشکی فعالیت دارم.
قطعا رویکرد ما نقد و حتما کمک خواهیم بود و ان شاء الله همه تلاش می کنیم جریان انقلابی از جمله مدیریت جدید موفق به ایجاد تحول و حرکت رو به جلو بشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
جناب لطفی زاده برای موفق بودن انقلابی بودن کافی نیست . جناب دکتر آقامیری برحسب اتفاق انقلابی هستند ولی چیزی که عامل ارجحیت ایشان به حساب میاد ، هوش مدیریتی و سرعت عمل هست .
دکتر محمد لطفی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
3
4
بسمه تعالی
با سلام و احترام
ضمن تشکر از دوستان حکیم مهر به اطلاع می رسانم جمله معترضه حذف یا سانسور شده در بند یک پاشنه آشیل عینا اظهارات خود آقای دکتر آقامیری بوده که متن مصاحبه و اظهارات هم اینک هم در آرشیو حکیم مهر موجود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
..................... چسباندن دولت .... فعلی به انقلاب ظلم قطعی به انقلاب و شهیدانی است همه چیز را فدای آن کردند.
باهوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
2
کاملا موارد صحیحی را فرمودند.

البته یک مورد مهم هم هست که رئیس جدید سازمان پیش روی خود دارند؛

" تغییر و بهبود نگرش وزیر محترم جدید به جایگاه و نقش مجموعه دامپزشکی ".

این را با توجه به تجربه جلسات مشترک با اقای وزیر در زمانی که نماینده بودند دارم.
آقای ساداتی به نظر میرسد خیلی از اقدامات و مقررات دامپزشکی را بخصوص در حوزه بهداشتی دست و پا گیر و غیر ضروری میدانند که خب شاید بدلیل مشورت های دریافتی شان باشد...

اینکه شخص وزیر در جلسه معارفه نیامدند هم بی ارتباط با این موضوع شاید نباشد...

به هر حال الان نقش دکتر آقامیری در تببین جایگاه واقعی دامپزشکی خیلی اهمیت دارد.
پاسخ ها
سبکذو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
تصور من اینه که چون حکم جناب دکتر آقامیری سرپرستی هست به هر دلیل مثلا تا طی شدن روند اداری منفک شدن ایشان از دیوان محاسبات و انتقال قطعی به سازمان دامپزشکی ، وزیر نبومده برای معارفه. شاید هم از رئیس قبلی دلخوره . قطعا با صدور حکم‌ ریاست برای معارفه دکتر اقدام کی کنه
یکی از دلایل دبگه هم خاکی و بی ریا بودن دکترآقامیری هست که نیازی به حضور وزیر و تشریفات جلسه تودیع و معارفه ندیده .
ناشناس
|
France
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
تسری و معیشت کارمندان خیلی پایین هست
علی
|
France
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
3
حقوق کارمندان دامپزشکی خیلی پایین هست خیلی به معیشت همکاران کمک کنید
ناشناس
|
France
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
2
پیگیری تسری همکاران در حکم در سال۱۴۰۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
سخنان درستی است. از به به چه چه کردن ها باید خودداری کرد و پاشنه آشیل ها را خوب باید دید تا همه بتوانیم با کمک هم این نقطه ضعف ها را پوشش دهیم و یک سازمان دامپزشکی و دامپزشکان توانمند داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
1
جوان مدیر آن روز شاکله ای را در سازمان نظام مرکز جا انداخته است.....
این شاکله میتوانید بگویید چیه که یک چوب کبریت نتوانستند به آن اضافه کنند. شما وقتی از سازمانی سخن میگویید باید بتوانید ثابت کنید که اگر این سازمان نباشد چه ضرر و زیانی به جامعه وارد میشود مثلا اگر یک روز رفتگر ها تعطیل کنند چه اتفاقی میافتد. حالا من از شما میپرسم این نظام ............ اگر اکنون نباشد جامعه چه آسیبی میبیند. لطف کنید بگویید کار این نظام اصلا چیه ؟. وبینار برگزار بشه درصد بگیره؟ پروانه دامداری صادر کنه درصد بگیره؟ وووو. .....................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
سازمان نظام مرکز فاقد ساختمانی بود که بتواند حتی در آن ساکن شود و این ساختمان ماحصل کار آقامیری بود و ارتباطات سیاسی اش ، پس از یک دهه عزیزان دولتی حتی از نگه داشتن درست آن عاجز مانده اند ، سیستم آموزشی ، ماده ۱۹ و ممیزی ها که توسط ایشان چیده شد منحرف یا حذف شد و اکنون فقط و فقط به گرفتن حق عضویت و یا خودیاری از این شرکت و آن فرد توجه دارند و یا راه اندازی پروژه های ساختمانی غیر قابل اجرا برای گرفتن و پس ندادن پول همکاران جناب آقای دکتر صفری باید بدانند که با چیدن کسانی از وزارتخانه که حتی در همان وزارتخانه هم اعتباری ندارند و یا کسی که شهره خاص و عام در استان خودش در خصوص حق و ناحق کردن مالی است جز به بی آبرویی نظام مرکز ختم نخواهد شد سخن ما هم با شما یکی است
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
2
ایشان نقدی منصفانه داشته اند که برای کمک به مدیریت جدید سازمان مفید است ...............
کامیاب قیصربیگی
|
United States of America
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
5
7
سلام.استاد لطفی زاده با وجود همه احترامی که برای حضرتعالی در این سال‌ها قائل بوده و هستم ،همین عنوان خود شما :
مسئول کارگروه دامپزشکی و بهداشت عمومی جریان انقلابی دولت اسلامی.
بر اساس کدام تجربه عملی شما در دامپزشکی، یک صندلی مهم و استراتژیک را عهده دار شدید.
کدام انقلاب؟
الان باید بدون تعارف گفت ،انقلاب رانتی،هر کی دستش به کیسه انقلاب رسیده و استخوان ترکونده و خانوادگی در حال چپاول وغارت مردم هستند،شدند طرفدار انقلاب.

استاد لطفی زاده بگذریم چه خوشایند شما و دوستان به اصطلاح انقلابیون باشد چه نباشد، قصه انقلاب برای ملت ایران ارمغانی جز ،شهادت فرزندان برومند این خاک چیز دیگری نداشته است.
این خاک هنوز داغدار مادرانی است که ،چشم به درب خانه منتظر خبری و شاید نشانی از فرزندانشان هستند.میباشد.
به راستی کدام ،انقلاب؟

و اما در مورد نوشته ی شما.

دامپزشکی برای تغییر نیازمند ،قدرت سیاسی است و با توجه به سابقه دکتر اقامیری،شاید ایشان از محدود افراد دامپزشکی باشند که دارای قدرت سیاسی در کشور هستند.
بدون تردید ایشان دارای روابط سیاسی قدرتمندی در دولت و حاکمیت هستند و این می تواند برای جامعه دامپزشکی یک فرصت طلایی باشد.

ایشان برای پیش برد اهداف خود در سازمان دامپزشکی نیازمند،همکاری و همراهی کارشناسان و کارکنان سازمان است و در حال حاظر بحث تسری دغدغه اصلی کارکنان بخش دولتی است،

صادقانه و مختصر و مفید،اگر دکتر آقامیری بتواند با رایزنی های لازم با مجلس و دولت و همچنین خواستار بخشی از اعتبارات طرح تحول سلامت که حق مسلم سازمان دامپزشکی شوند،بتواند تسری را به نتیجه مطلوب برساند،شک نداشته باشید،ایشان در سازمان موفق خواهند شد کارهای غیر ممکن را ممکن کنند،در غیر این صورت هیچ اتفاقی در سازمان دامپزشکی نخواهد افتاد،
پاسخ ها
دکتر محمد لطفی زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
سلام و عرض ادب
توجه دارید که صندلی به زعم شما یک کار جهادی بددن منفعت مالی است و البته بنده هیچ درخواستی نداشتم وبه حقیر ماموریت داده شد. ان شاء الله سعی می کنم به تالیف ۴ جلد کتاب در حوزه دامپزشکی ... مسئولیت های امور اجتماعی و دبیری و اداره ۱۳ کمیته تخصصی با ۱۰۲ جلسه در نظام دامپزشکی ... خدمت در جامعه دامپزشکان و بیش از یک دهه خدمت در زمینه بهداشت مواد غذایی و چتد سال اخیر مدیریت کلان بهداشتی از جمله در زمینه دامپزشکی تجربیات دیگری هم اضافه شود تا بتوان بهتر و بیشتر روی صندلی به زعم شما مهم خدمت کرد.
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
سلام.قضاوت با دوستان.در ضمن نوشتن هر کتابی هنر نیست.
از ماموریت لذت ببرید،دنیا محل گذر است.
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
1
4
هرچند مسائلی که جناب حجت الاسلام لطفی زاده مطرح کردند ، درکل صحیح ه . اما این موضوع درمورد جناب دکتر آقامیری صحت نداره . ایشون علی رغم عدم حضوردر ستاد یا پیشانی دامپزشکی ، از امور کاملا اگاهن . حداقل دودوره عضو شورای مرکزی هستندکه منتهی به امروز شده . جناب لطفی زاده شما هم درکسوت روحانیت هستید ، چطور به خدتون اجازه می دید اظهار نظر کنید ؟حتما پاسخ می دید دستی برآتش داشته ام .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
2
0
انتظار از لطفی زاده و دامپزشکان روحانی این است که راه را باز کنند نه اینکه ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
2
0
با توجه به تجارب ارزشمند جناب دکتر آقامیری در بخش خصوصی امیداواریم که ایشان به رابطه "ارباب رعیتی" بین بخش دولتی و بخش خصوصی به ویژه در زمینه واگذاری طرح های خدمات دولتی واکسیناسیون پایان دهند.
فراموش نکنیم که سال هاست بره داری در تمام دنیا منسوخ شده ولی همچنان افرادی در بخش دولتی هستند که به بخش خصوصی بعنوان پله ای جهت ارتقای پست استفاده می کنند.
نظر شما
ادامه