کد خبر: ۶۷۷
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سمپوزیوم آنفلوآنزای پرندگان در شیراز گفت: ایران الگوی مبارزه با آنفلو‌انزای پرندگان در منطقه شناخته شد.
A0664048
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران الگوی مبارزه با آنفلو‌انزای پرندگان در منطقه شناخته شد.
 

دکتر مجتبی نوروزی در نخستین همایش سراسری آنفلو‌انزای پرندگان با بیان اینکه به‌منظور پیشگیری از بیماری‌ آنفلو‌انزای پرندگان در تمام استان‌های کشور ستاد مبارزه با بیماری آنفلو‌انزای پرندگان تشکیل شده است،‌ افزود: مهم‌ترین اهداف ستاد مبارزه با آنفلو‌انزای پرندگان، آموزش ملی و عمومی برای افرادی که با صنعت طیور در ارتباط هستند، اعزام دامپزشکان به دوره‌های آموزش داخل و خارج از کشور و اجرای سیستم G.I.S در حوزه طیور و دام است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ایران الگوی مبارزه با آنفلو‌انزای پرندگان در منطقه است، افزود: شیوع بیماری آنفلو‌انزای پرندگان در اکثر کشورهای همسایه مانند عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، تاجیکستان و ... مشاهده شده است.
رئیس دامپزشکی کشور یادآور شد: پرداخت تسهیلات به واحدهای مرغداری و کشتارگاه‌ها در راستای تغییر ساختار خود و همچنین راه‌اندازی طرح تشریح بیماری و افزایش ظرفیت‌های تحقیقاتی و بررسی در سطح دانشکده‌های دامپزشکی و مراکز تحقیقاتی از جمله اهداف ستاد مبارزه با بیماری‌های دام و طیور است.
در ادامه همایش قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور نیز طی سخنانی گفت: بیش‌از 400 میلیارد تومان از سوی صندوق بیمه کشاورزی به باغداران و کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی اختصاص یافته است.
محمدحسین صفرپور طاهر همچنین از تخصیص 80 میلیارد تومان به کشاورزان زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی به استان فارس خبر داد و افزود: از این مبلغ 35 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و ظرف دو ماه آینده مابقی اعتبارات به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در فارس پرداخت می‌شود.
در ادامه دبیر همایش دو روزه نخستین سمپوزیم آنفلو‌انزای پرندگان نیز طی سخنانی افزود: مروری بر پاتولوژی ویروس آنفلو‌انزای پرندگان و پرداختن به معضلات جامعه در حوزه‌های تخصصی عمده‌ترین رسالت دانشگاه است.
حسن نیلی همچنین یاد‌آور شد: بیماری آنفلو‌انزای پرندگان علاوه‌بر جنبه‌های اقتصادی و بهداشتی تأثیر به‌سزایی در ابعاد سیاسی و امنیتی به‌خود گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در آنفلو‌انزای پرندگان با گذشت زمان لایه‌های ویروس بیشتر آشکار می‌شود، گفت: اگر این بیماری به‌دست محققان و کارشناسان پیشگیری نشود دنیا را به چالش می‌کشد.

 

 

نظر شما
ادامه