کد خبر: ۶۷۹۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از افتتاح و راه اندازی اولین کارخانه دارو سازی دامپزشکی تا چند ماه آینده در اردبیل خبر داد و افزود: این کارخانه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و با سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با ظرفیت تولید 150قلم انواع داروهای دامپزشکی در اردبیل احداث می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر بهلول تکلوی» که در جریان بازدید از این کارخانه سخن می گفت با بیان اینکه در حال حاضر 89 مرکز درمانی دامپزشکی، 44 مرکز مایه کوبی، 91 داروخانه دامپزشکی، 5 باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و 11 باب شرکت های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و  خدمات رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان هستند  افزود از ابتدای امسال نزدیک به 1100 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

این مقام مسئول دامپزشکی با تاکید بر اینکه با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد گفت با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت های لازم بر فعالیت های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش یافته و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و بالا بردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغالزایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت بخشی به فعالیت های دامپزشکی تقویت می شود.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت 6000 مترمربع وزیر بنایی به مساحت 1500 مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمییایی، بیو شیمییایی و مولکولی است. سایت تولید این کارخانه داروسازی کاملا منطبق بر جی ام پی و و سایت ازمایشگاههای آن منطبق بر جی ال پی است.

این کارخانه با ظرفیت اشتغال 70 نفر امکان تولید 150 قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به 150 نفر ارتقاء یابد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
2
2
150 قلم ؟؟؟؟واقعا یا نمیدونید دارو چی هست یا 150 یعنی چه
همین الان کارخانه های موجود به خاطر نداشتن بازار مصرف دارند با پائین ترین ظرفیت کار میکنند که این موضوع متاسفانه روی کیفیت دارو به شدت تاثیر گذاشته است. الان کارخانه معظمی که در شهرستان ازنا استان لرستان با اون حجم سرمایه گذاری وسیع راه اندازی شد به کجا کشید.
چرا سرمایه های این مملکت و تسهیلات اینطور سوخت میشود تا کی ؟؟؟؟؟
داروخانه ها به خاطر نبود رقابت سالم از چرخه دارو حذف شده اند چون دارو بیشتر از ظرفیت جذب کشور در حال تولید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
سلام.دوست بزرگوار آخر متن رو دقت بفرمایید.نوشته امکان تولید ۱۵۰ قلم رو دارد.نه که قراره ۱۵۰ قلم تولید بشه.الان تقریبا تمام کارخانه های تولیدی کشور با یک سوم ظرفیت کار میکنند.
نظر شما
ادامه