کد خبر: ۶۷۹۸۴

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی استان اردبیل با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر بهلول تکلوی» ۱۸ دی با اعلام این خبر اضافه کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با ظرفیت تولید ۱۵۰ قلم انواع داروهای دامپزشکی در اردبیل احداث می‌شود.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنایی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال احداث بوده و شامل بخش‌های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمیایی، بیوشیمیایی و مولکولی است. عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: سایت تولید این کارخانه داروسازی کاملاً منطبق بر جی ام پی و سایت آزمایشگاه‌های آن منطبق بر جی ال پی است.

تکلوی یادآور شد: این کارخانه با ظرفیت اشتغال ۷۰ نفر امکان تولید ۱۵۰ قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می‌تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به ۱۵۰ نفر ارتقاء یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۸۹ مرکز درمانی دامپزشکی، ۴۴ مرکز مایه‌کوبی، ۹۱ داروخانه دامپزشکی، ۵ باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و ۱۱ باب شرکت‌های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان استان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، گفت: با توسعه این مراکز خدماتی دامپزشکی نظارت‌های لازم بر فعالیت‌های مربوط به بهداشت و درمان دام افزایش‌یافته و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و بالابردن سطح بهداشت عمومی جامعه، اشتغال‌زایی در مراکز بخش خصوصی دامپزشکی، کم‌کردن تصدی نیروی انسانی در بخش ستادی و فنی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های دامپزشکی تقویت می‌شود.

 
نظر شما
ادامه