کد خبر: ۶۷۹۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدبهمن نقیبی» افزود: مرغداران در کنار برنامه واکسیناسیون، نسبت به رعایت جدی اصول امنیت زیستی اقدام کنند ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: اگر مرغداران توصیه های سازمان دامپزشکی را در ارتباط با امنیت زیستی و واکسیناسیون جدی بگیرند، تلفات طیور کاهش می یاید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سیدبهمن نقیبی» گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل سرما در استان‌های سمنان، اردبیل، مرکزی، مازندران و گیلان بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش شده است.

او یک مورد از بیماری آنفلوانزا را در واحدهای صنعتی، ۲ مورد حیات وحش و ۵ مورد طیور بومی در استان‌های اردبیل، گیلان، سمنان و مازندران اعلام کرد.

خطر ابتلا به آنفلوانزا فوق حاد پرندگان در گله های لاین، اجداد، مادر، گوشتی و تخم گذار وجود دارد، به همین‌خاطر مسئولان سازمان دامپزشکی تاکید دارند که مرغداران در کنار برنامه واکسیناسیون، نسبت به رعایت جدی اصول امنیت زیستی اقدام کنند.

آمارها نشان می‌دهد که طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ معدوم سازی تعدادی طیور، خسارات جبران ناپذیری به واحدهای مرغداری وارد کرد که با افزایش واکسیناسیون و آگاهی مرغداران، این بیماری تا حدودی کنترل شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
1
باید فکری کرد،یک کمیته تخصصی تشکیل باید بشه و یه بازبینی اساسی در دستورالعمل های اجرایی انجام بشه،ضمانت اجرایی اون. هم باید یک سطح بندی و ارزیابی کارکرد کادر مدیریتی استان ها باشه،دستورالعمل از سازمان صادر میشه ولی ایا استان ها دقیق اجرا میکنند،این نیازمند ارزیابی مدیران کل استانهاس
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
کاملا موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
0
0
تا قبل از آمدن رییس جدید که واکسن همه مشکلات را رفع کرده بود چطور یک دفعه ...............
نظر شما
ادامه