کد خبر: ۶۸۰۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: جلسه هماهنگی ارائه خدمات دامپزشکی به مناطق محروم شهرستانهای لالی و اندیکا با حضور نمایندگان ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولی (عج) و مسئولین دامپزشکی استان خوزستان در سال جلسات این اداره کل در مورخ 1400/10/19 برگزار گردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در ابتدای این جلسه «دکتر عبدالحسین کرمی زاده» معاون توسعه دامپزشکی استان با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی از تمام لحاظ آماده ارائه همکاری در این زمینه است بیان نمود: خوشبختانه دامپزشکی استان و سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) در طی چندین طرح مشترک خدمات بهداشتی دامپزشکی را به مناطق محروم استان ارائه نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در ادامه دکتر رضا اسدی معاون سلامت دامپزشکی استان بیان نمود در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی و با توجه به کمبود های موجود  این اداره کل در طی سالیان اخیر با قرارگاه پیشرفت و آبادانی  سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) و دیگر مجموعه های تحت امر فرماندهی سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) اقدامات شاخصی را انجام داده اند که بسیار موفق بوده است و می تواند الگو قرار گیرد.

اسدی در ادامه گفت: عملیات کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی در کل سال و به طور مستمر در حال اجراست بطوریکه به صراحت می توان گفت اداره دامپزشکی استان از معدود دستگاههای اجرایی بدنه دولت است که در تمامی مناطق استان بخصوص مناطق کوهستانی و صعب العبور  حضور کامل و میدانی دارد.

معاون سلامت در ادامه با بیان اینکه بر اساس سیاست گذاری های دولت برخی خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است اما نافی این نیست که اداره کل دامپزشکی استان از ارائه خدمات رایگان در این حوزه ها دور بماند همانطور که در زلزله اندیکا و تنش آبی دامپزشکی استان با تمام توان در حال انجام خدمات بود.

وی گفت: با توجه به اتمام سال و سر شدن هوا امیدواریم که بتوانیم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولی ( عج ) چندین عملیات پیشگیری از بیماریهای انگلی داخلی در دام سبک شهرستانهای مورد نظر انجام دهیم.

دکتر اشعورین نماینده شرکت گسترش توسعه گری پردیس از زیر مجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) در حوزه دامپزشکی، با بیان اینکه سیاست اجرای فرمان حضرت امام ( ره ) و شرکت توسعه گری پردیس در این حوزه ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار است گفت: امیدواریم با همکاری های بین بخشی طعم شیرین خدمت را به مناطق کم برخوردار استان در حوزه دامپزشکی ارائه دهیم.

وی همچنین گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این امادگی را دارد که به دامپزشکانی که بومی مناطق کم برخوردار در سطح استان هستند و توانایی ارائه خدمات به دامداران را دارند تسهیلات ویژه اعطا نماید بطوریکه باعث رونق اشتغال نخبگان حوزه دامپزشکی در سطح استان باشیم.

در ادامه جلسه ستایش فر نماینده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولی عصر ( عج ) ضمن استقبال از طرح، آمادگی فرماندهی قرارگاه را جهت هر گونه همکاری لازم اعلام و بیان نمود: که قرارگاه پیشرفت و آبادانی کما فی السابق در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی در مناطق محروم با همکاری ادارات دامپزشکی گام بر می دارد.

در پایان این جلسه منوچهر خدری میر قائدی مسئول مرکز دهستان حتی عنوان نمود که این مرکز همانند قبل و در راستای هماهنگی های بین بخشی آمادگی کامل را دارد که بهمراه نیروهای جهادی خود نسبت به ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی در مناطق بخش حتی و چلو شهرستانهای اندیکا و لالی  و در قالب طرح جهادی وارد عمل گردد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
0
0
خب الان من در محروم ترین منطقه خوزستان قرار دارم ، بیان بگن چیکار کنم وام بهم بدن
دکتر همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
0
لطفا از عملکرد دامپزشکی استان هم یه گزارشی بفرمایید؟
خیلی خوب میشه اگر سازمان یه برنامه ریزی بکنه استان ها از عملکردشون برای مردم گزارشی بدن اینجور مردم هم میتونن مطلع بشن از شایستگی مدیران استانها
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
1
طرحهای فوق الذکر هر چند فی النفسه بسیار مفیدند ولی در زمان اجرا بدلیل عملیات و فعالیت موازی و استفاده از نیروهایی خارج از بدنه دامپزشکی متاسفانه از مسیر اصلی منحرف میشوند و عملا منجر به اسیب به بخش خصوصی شده و اغلب دامداران متمکن از مزایای ان برخوردار میشوند
نظر شما
ادامه