کد خبر: ۶۸۶۲۷

حکیم مهر: در جریان بازدید معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بهمراه سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان ازدهکده طبیعت باراجین از ارتقای استانداردهای محیط زیستی، ممیزی و رتبه بندی باغ وحش ها در آینده نزدیک مطرح شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، «حسن اکبری» معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان در بازدید از دهکده طبیعت باراجین قزوین با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های خوب ایجاد شده در دهکده طبیعت قزوین اظهار کرد: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در دهکده طبیعت قزوین ایجاد شده ولی باید مدیران این مجموعه، ضوابط و دستورالعمل های محیط زیستی ناظر بر فعالیت باغ وحش ها را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.

در ادامه این بازدید «رضا فرجی» سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برنامه های این دفتر برای ارتقای استانداردهای محیط زیستی  در مجموعه های نگهداری ومراقبت ازحیات وحش  و نیز ممیزی ، رتبه بندی باغ وحش ها؛ در آینده نزدیک خبر داد.

در ادامه این بازدید، زیرساخت های دهکده طبیعت باراجین قزوین، طرح های در دست اجرا، وضعیت نگهداری و مراقبت از گونه های جانوری وحشی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و مسائل و مشکلات مجموعه باغ وحش باراجین از نزدیک بررسی شد.

گفتنی است، در این بازدید، مهران شنتیائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و تعدادی از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز حضور داشتند.

خاطر نشان می شود؛ دهکده طبیعت قزوین واقع در هشت کیلومتری شمال این شهر که با هدف توسعه گردشگری و ایجاد یک سایت آموزشی و تحقیقاتی در زمینه حیات وحش از سوی شهرداری قزوین راه اندازی شده، یکی از زیست بوم های نمونه کشور به شمار می رود و در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد ایران معرفی شده بود و از تفرجگاه های مهم کشور محسوب می شود.
گفتنی است در حال حاضر بالغ بر
۶۰۰ فرد از ۷۸ گونه جانوری وحشی از پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان و ماهی ها در این مجموعه ۷ هکتاری نگهداری می شوند.

 

نظر شما
ادامه