کد خبر: ۶۸۶۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

حکیم مهر: مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ به کویت خبر داد و اعلام کرد که نیاز است سفارت کویت در ایران روشنگری‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر امین اسدی» با بیان اینکه کویت به صورت موقت واردات مرغ و تخم مرغ را از ایران، فرانسه، بلژیک، پاکستان، بلغارستان به کشورش ممنوع کرده و به صورت رسمی نیز این موضوع به ما ابلاغ شده است، گفت: علت ممنوعیت واردات انواع ماکیان گوشتی و تخمگذار و همچنین تخم مرغ، شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عنوان شده است.

وی ادامه داد: البته این ممنوعیت شامل حال مرغ و تخم مرغی که در دمای بیش از ۷۰ درجه سانتی گراد فرآوری شده‌اند، ‌نمی‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه لازم است سفارت کویت در ایران روشنگری‌هایی را در این زمینه داشته باشد، افزود: کشور ما از لحاظ کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نسبت به کشورهای دیگر در شرایط مطلوبی قرار دارد و آمار ابتلا و تلفات ناشی از این بیماری نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است و نیاز است که کویت علت این ممنوعیت را دقیقا مشخص کند.

وی در پایان گفت: با انجام اقدامات رصد و پایش، اکنون کشور عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است و نگرانی در این خصوص نداریم.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
1
1
وقتی آقای مشاور از ساختار دامپزشکی اطلاعی ندارند.....
آقای مشاور ، هرکشوری ضوابط و معیاری دارد.شاید ندانید که مرغ ایران اجازه واردات به اروپا و اوراسیا (کشور دوست) را هم ندارد.
آقای مشاور شاید ندانید که طبق ضوابط تنظیم بازار و قرار گاه امنیت زیستی مرغ ایران اجازه صادرات هم ندارد.
آقای مشاور کاش میدانستید و تجربه کاری به اندازه نصف سن تان داشتید و میدانستید مرغهای ایران در آزمون عاریت سالمونلا سربلند نبودند ، کشتارگاه‌های ایران هنوز گرید مناسبی ندارند و آن حرکتی هم که به لطف سازمان در حال انجام بود به لطف آقای دکتر رفیعی پور در برچیدن کد irکشتارگاهها متوقف شد.
آقای مشاور هنوز خیلی چیزها هست که باید بدانید و مطمئن باشید کشورهای دیگر به سوال شما پاسخ نخواهند داد.اما خبرگان دامپزشکی جواب آن را می‌دانند.در کسب تجربه بکوشید
پاسخ ها
دکتر غفاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
سلام،کاملا واضح هست که از آقای مشاور دل پری دارید و ایکاش شهامت داشتین با هویت واقعی نظر می‌دادید نه بصورت ناشناس!!!
ناشناس
|
France
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
1
1
واقعا نمیدونین جرا ؟!!
کجای کره زمین مرغدار میره پر وانت میکنه دارو و میبره مرغداری و داروبازی میکنه ؟!
این گوشتو‌ حیوونم‌ نمیخوره
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
1
1
ضمن تبریک مسئولیت جدید به آقای دکتر اسدی عزیز.. ایشان باید کمی حوصله به خرج بده تا با ضوابط و دستورالعمل های دامپزشکی آشنا بشه و بعد مصاحبه بکنه ...چون یک مصاحبه اشتباه ممکنه در آینده سازمان را با چالش جدی مواجه کنه ... بنظرم دو سه ماهی مصاحبه نکنه بهتره
.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
شما همکار سازمانی؟!!!زهی خیال باطل،شما اگر همکار دکتر اسدی بودین اینجا این حرف ..... رو نمیزدی تا افراد تنگ نظر امثال شما هست وضعیت اصلاح نمیشه
نظر شما
ادامه