کد خبر: ۶۸۷۷۰

حکیم مهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: درحین رصد بازار شب عید محموله لاکپشت‌های غیربرکه‌ای شناسایی و به زیست بوم خود برگشت داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «نادر سیدی» گفت: این محموله به تهران برگشت داده شد تا در مراکز پرورشی یا زیستگاه اصلی خود رهاسازی شود.

وی می‌گوید: همکاران ما در محیط زیست استان روزانه تمام بازارهای خرید شهری را رصد کرده و موارد غیرمجاز را شناسایی می‌کنند.

به گفته سیدی، گونه‌هایی مانند سمندر، مار آبی و لاکپشت غیربرکه‌ای و قورباغه‌های سبز از دیگر مواردی هست که در ایام شب عید به فروش می‌رسند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان می‌گوید: متأسفانه محیط زیست در بین مردم طرفداران احساسی زیادی دارد، اما اطلاعات مردم از محیط زیست کافی نیست.

سیدی گفت: مقوله‌ای که نگرانی جدی محیط زیست است بحث سگ‌های بلاصاحب است که تا چند سال آینده تعدادشان بیشتر و معضل جدی برای زندگی شهرنشینی خواهند شد.

وی همچنین د ر خصوص رهاسازی ماهی قرمز شب عید در رودخانه‌ها نیز هشدار داد و گفت: مردم تصور می‌کنند رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه کمک به محیط زیست است در حالی که این ماهی‌ها در نهایت در رودخانه یا تالابی که رودخانه به آن می‌ریزد می‌توانند برای ماهی‌های بومی خطرساز باشند.


نظر شما
ادامه