کد خبر: ۶۸۹۱۷
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: هیچگونه منعی برای واردات دام از مرزهای استان وجود ندارد و دامپزشکی هم با تمام توان تلاش دارد در صورت واردات دام توسط تجار، گوشت سالم به شهروندان تحویل دهد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر حسینی افزود: در سال های قبل با توجه به شرایط ورود دام از مرزهای شرقی اداره کل دامپزشکی و سایر دستگاه های مرتبط به همراه سازمان دامپزشکی کشور به فکر ساماندهی واردات دام افتادند.

حسینی گفت: زیرساخت های لازم از جمله ۱۰ کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین و سه هزار و ۵۰۰ راس دام سبک در هر روز، قرنطینه های مرزی با ظرفیت هر دوره بیش از ۴۶ هزار راس دام و همچنین بالای سی واحد بسته بندی گوشت قرمز با ظرفیت سالیانه نزدیک به صد هزار تن گوشت توسط بخش خصوصی در استان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یک استان ورودی هستیم و بعنوان سد دفاعی نیاز است تا از نظر امکانات تشخیصی به روز باشیم، به همین دلیل تجهیزات به روزی از طرف سازمان دامپزشکی کشور تامین شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: سیستان و بلوچستان جزو پنج استان در سطح کشور در خصوص تشخیص بیماری استراتژیک تب برفکی است و تنها استانی است که با مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور در تشخیص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نفش ایفا می کنند.

حسینی در ادامه اظهار داشت: در مجموع در استان از نظر مباحث تشخیصی و کنترلی هیچ مشکلی نداریم و از این رو در حال حاضر در بحث دستورالعمل ها و ضوابط ورود دام هیچ ممانعتی نیست و تمامی ضوابط موجود در بحث ورود دام کشتاری، دام پرواری و دام مولد موجود است و برای واردات اینگونه دام ها از مرزهای شرقی مانعی وجود ندارد.

 

نظر شما
ادامه