کد خبر: ۶۹۰۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: «دکتر جعفر محمودی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: با عنایت به قوانین موجود سازمان دامپزشکی کشور، عرضه هرگونه دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی در پت شاپ ها (مراکز فروش لوازم حیوانات خانگی) ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان، وی افزود: فروشگاه های عرضه لوازم جانبی حیوانات خانگی تنها مجاز به عرضه لوازم جانبی هستند و مجوز فروش دارو و انجام امور درمانی حیوانات را ندارند ضمن اینکه هرگونه ارائه مشاوره دارویی و درمانی، فروش دارو، تزریق واکسن و انجام فعالیت های درمانی حیوانات کوچک در این فروشگاه ها غیرقانونی می باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دخالت در امور درمان حیوانات خانگی از سوی افراد غیر مجاز تخلف محسوب می گردد و  مسئولیت حقوقی و کیفری ناشی از درمان های غیرمجاز متوجه متخلفان خواهد بود، گفت: لازم است اصناف مرتبط با مراکز خرید و فروش لوازم و تجهیزات نگهداری حیوانات خانگی و مراکز عرضه پرندگان و ماهیان زینتی اطلاع رسانی شایسته به متصدیان اینگونه مراکز را در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: کارشناسان دارو و درمان این اداره کل در بازدید از این مراکز، بارها در زمینه عدم ورود به مسائل حوزه دامپزشکی هشدار داده و تذکر داده اند که تنها در حوزه کاری خود فعالیت نمایند.

دکتر محمودی با بیان اینکه اکنون سه درمانگاه اختصاصی دامپزشکی در استان فعال است از دارندگان حیوانات خانگی خواست امور دارویی و درمانی حیوانات خود را از طریق این مراکز دامپزشکی انجام دهند.

لازم به ذکر است که در استان کرمان 71 درمانگاه و مرکز مایه کوبی، سه درمانگاه اختصاصی دام، شش شرکت پخش استانی دارو و واکسن، 73 واحد داروخانه دامپزشکی و شش آزمایشگاه، فعال می باشد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
درمانگر غیر مجاز واکسن هاری میزند سگ ها در کانادا هاری مثبت می شوند
درمانگر غیر مجاز در شریعتی تهران اقدام به ویزیت تخصصی طوطی سانان میکند و با نشر آن در اینستا و فضای مجازی درمان های دامپزشکان را زیر سوال می برد !!! دارو میفروشد و یا دارو می سازد ویا وارد میکند و متاسفانه اداره و نظام ...... حتی یکبار بازرسی نرفتند با اینکه ده ها بار به ایشان اعلام شده!!!!
اداره و نظام فقط بازرسی و نمایش قدرت در کلینک و بیمارستان ها انجام میدهند
اگر امروز به اینجا رسیدیم نتیجه سیاست های مرجع های اجرایی بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
سلام دکتر جان شما بجای اینکه پت شاپ غیر قانونی اعلام کنی ریز میشی روی این مطلب که چه بفروشه و چه نفروشن وقتی داروخانه و کلینیک به این تعداد بالا هست چرا پت شاپ درست کردین
نظر شما
ادامه